2017 óta járja föld körüli útját az Energy Observer napelemes-üzemanyagcellás jacht. A kísérleti luxushajó hajtásláncát a Toyota közreműködésével fejlesztették ki, üzembiztos működése sokat hozzátett a hidrogén üzemanyagcellás technológia globális megismeréséhez és elfogadásához. Most egy Yanmar nevű japán hajómotor-gyártó vállalat lépett együttműködésre a Toyotával, ők azonban nem kísérleti üzemanyagcellát, hanem sorozatgyártásra alkalmas hajtásláncot kívánnak kifejleszteni.

Jöhetnek a hidrogén üzemanyagcellás hajók 1

A Toyota Mirai műszaki tartalmát hasznosító hajómotor részleteiről egyelőre nem nyilatkozott a Yanmar, de azt elárulták, hogy reményeik szerint jövő márciusig megkezdődhetnek a hajtáslánc tesztjei. A rendszert úgy fejlesztik ki, hogy azt modulárisan beépíthessék létező hajótestekbe: nem speciális modelleket, hanem általánosan alkalmazható környezetbarát alternatívát kívánnak tehát alkotni, összhangban a Nemzetközi Tengerhajózási Szövetség (International Maritime Organization) azon célkitűzésével, hogy a vízi közlekedésben az évszázad végére nullára csökkentsék az üvegházhatást erősítő gázok kibocsátását.