1992. június 3-án jelentette be a BMW, hogy megnyitja első amerikai gyárát a Dél-Karolina államban található Spartanburg városában. 600 millió dolláros befektetéssel, rohamtempóban épült meg a gyár. 23 hónappal a bejelentés után már kész is volt az üzem és gördültek le az autók a szalagról. A millenniumig nagyjából 2000 dolgozó és kilenc beszállító kötődött a spartanburgi BMW gyárhoz.

25 éve készülnek az amerikai BMW-k és már több mint 11 000 ember dolgozik a tényleg felfoghatatlanul nagy létesítményben. 40 elsődleges, közeli és további 300 amerikai beszállítóval működnek együtt.

1994-ben gördült le a szalagról az első amerikai BMW, ami egy BMW E36-os volt, egész pontosan egy 318i, melyet mindenki aláírt, aki részt vett az elkészülésében. A következő évben már beindult a Z3-as roadster gyártása, amit 1998-ban a jellegzetesen cipő formájú kupé követett.

1999-ben megérkezett az első BMW X5-ös, ami szintén Spartanburgban készült, 2006-ban pedig elkészült az egymilliomodik autójuk, egy sötétkék Z4-es. Ma már a CLAR, tehát hosszmotoros platformra épülő BMW szabadidő-autók készülnek itt (X3, X4, X5, X6 és X7). A gyár naponta több mint 1500 járművet készít és termelésének 70%-át exportálja.

Piros X5 M lett az 5 milliomodik amerikai BMW 2

Toronto vörös metál színű BMW X5 M Competition lett az ötmilliomodik USA-ban gyártott BMW. Ez a legerősebb szabadidő-autójuk, a 4,4 literes, biturbó V8-as 625 lóerőt ad le, mellé 750 Nm nyomatéka van. Ezzel a cseppet sem pehelysúlyú, 2,85 tonnás X5 M 3,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége 290 km/óra.

Itt alább videón is megnézheted, hogyan működik a gyártás a spartanburgi BMW gyárban!

a videó a hirdetés után indul