Öreg már a Lexus legkisebb hátsókerék-hajtású típusa. A harmadik generációs IS-t 2013-ban mutatták be, így ideje volt a modellváltásnak. Igen ám, de az új TNGA padlólemezcsaládon belül nincs mód hátsókerék-hajtású, középkategóriás modell fejlesztésére – a GA-N padló elvileg alkalmas volna, de ehhez több mint 25 centiméterrel meg kellene kurtítani, amire vagy lehetőség, vagy idő nem állt rendelkezésre.
Mindenesetre így esett, hogy az új, negyedik generációs IS valójában műszakilag megegyezik az előzővel – tehát tulajdonképpen inkább modellfrissítésről, mint -váltásról beszélhetünk.
A régi-új Lexus IS a világ negyven országában lesz elérhető az ősz vége felé, Észak-Amerikában és Ázsiában széles körben forgalmazzák, Európa azonban nem kap belőle. Az sem világos, hogy ez a modell utód nélküli megszűnését jelenti-e Európában, vagy hogy itt a megszokott formátumban folytatódik az IS pályafutása.
Pedig a Toyota fejlesztőközpontjában sok energiát fordítottak arra, hogy kezesebbé, ugyanakkor nyugodtabbá tegyék az autót. Ennek érdekében számos ponton növelték a karosszéria merevségét.
Újdonság a 19 colos keréktárcsák elérhetősége, ami stabilabb kanyarodást és nagyobb tapadási felületet jelent; a korábban 17 colos alapértelmezett kerekek helyébe most 18 colosok lépnek; ezek könnyített kerékagyra csatlakoznak, ami csökkenti a rugózatlan tömeget. Ezt szolgálják a 20 százalékkal könnyített rugók, az acél helyett alumínium lengőkarok (-18% tömeg), valamint az optimalizált kanyarstabilizátor (-17%). Ehhez új lengéscsillapítók és bakok társulnak a kényelmesebb rugózás érdekében.
Továbbra is lesz IS F Sport, új első és hátsó lökhárítóval, egyedi hűtőmaszkkal és egy sor egyéb változtatással. A 311 lóerős V6-os hangját aktív hangszabályozás erősíti és szűri, az ülések minden esetben fűtöttek és szellőztetettek, legalábbis az F Sport kivitelen, amely optimalizált menetstabilizáló funkcióval felvértezett dinamikus vezetési csomaggal is kérhető. A csomagban kovácsolt BBS-felniket, Torsen önzáró differenciálművet és Sport S+ üzemmódot, valamint karbon hátsó légterelőt és külső tükörházakat találunk.
Az IS dizájnja kezdetben letisztultnak, mostanra elmosottnak számított, így a 2021-es modellváltás során kiemelt figyelmet fordítottak erre. Az izmosabb kerékdobokkal és az átrajzolt oldalfalakkal (máshogy fut fel például a küszöbtoldat a csomagtér fedeléhez) módosultak az arányok – persze amennyire az azonos vázszerkezet engedte. Friss a hűtőmaszk rajzolata; ezt az F Sport kivitelen alsó légbeömlő egészíti ki, a normál IS-eken mini orsómotívumokkal találkozunk a rácsozatban.
A keskenyebb fényszórókban hangsúlyosabb a szokásos L alakú nappali világítás; ezek vonalát követve mélyebbre vitték az oldalfalon végigfutó karaktervonalat. Opcióként tripla LED-es fényszóró is kérhető. A hátsó lámpatest teljesen új. A Lexus az IS színválasztékát is megújította, bár ez a sajtófotókon nem látszik.
Az utastérben minimális a változás, maradtak az érintésérzékeny klímavezérlő kapcsolók és a multimédiás rendszer ujjal rajzolgatós kezelőfelülete. Vannak viszont új, látványos optikai csomagok, anyag- és színkombinációk. A 8 colos érintőképernyő helyett akár 10,3 colosat is kérhetünk, ha nem sajnáljuk a pénzt az akár 17 hangszórós, 1800 wattos Mark Levinson audiorendszerre. Van Apple CarPlay-, Android Auto- és Amazon Alexa-integráció.
A hajtáslánckínálatban nincs változás. A kétliteres turbómotor megújult, a két teljesítményszinten kínált 3,5 V6 pedig még csak azt sem. Továbbra is létezik összkerékhajtású verzió. Az európai hibrid hajtáslánc a jelek szerint nem lesz elérhető az új IS-en, legalábbis bevezetéskor nem.
Kibővítették az IS szedán biztonsági vezetőtámogató csomagját is, így mostantól lépést tart márkatársaival a modell. Sőt, túl is szárnyalja őket, legalábbis multimédiás téren: a Lexus kiterjesztett valóságú alkalmazása segítségével teljesen körbejárható virtuálisan a modell.
A Lexus IS videóiért kattints ide!