Az 5-ös BMW általános modellfrissítéséhez igazodva módosult a BMW M5 / M5 Competition páros megjelenése. Átrajzolták a hűtőmaszkot, az első kötényt, a légbeömlőket, valamint a nappali fényeket. Hátul megújult a lökhárító, a diffúzor, a lámpatestek, míg a kétszer kettő kipufogóvég vékonyabb fala precízebb kivitelezést sejtet. Az alumínium és karbon elemekben bővelkedő karosszériát az M5 Competition esetében fekete részletek dobják fel, a hűtőmaszk-kerettől a tükörházon át a kipufogóvégekig.

Megújult a BMW M5 1

Bent ugyanúgy nagyobb, 12,3 colos központi képernyő fogad, mint az alapmodellnél. A padlókonzolon két új M-specifikus funkciógombot találunk, amelyek az M8-ról lehetnek ismerősek: az egyik a kijelzők tartalmát igazítja a sportos vezetéshez, a másik a főrendszerek beállításaihoz vezet. Az M Mode gombot nyomva tartva a Competition modell versenyüzemmódba kapcsol.

Megújult a BMW M5 185

A kormányról most sem hiányoznak az M-gombok. Az M Sportülések alapárasak, de kérhető multifunkciós ülés is. A vezetőtámogató funkciók a megújult 5-ös széria alapértelmezéseit követik.

Ami nem változott, az a motorteljesítmény: az M5 600, az M5 Competition 625 lóerőt ad le, egyaránt 6000/perc fordulatszámon, mindkét esetben 750 Nm a nyomatéki csúcs. Az M5 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, az M5 Competitionnek 3,3 is elég.

Megújult a BMW M5 186

Nem is ez a fő különbség, hanem hogy a Competition modellben kevésbé elasztikusan rögzítik a blokkot, így precízebben irányítható a modell. A 200 km/óra tempót 11,1, illetve 10,8 mp alatt érik el – nem is olyan régen szupersportkocsi kellett volna ehhez a dinamikához. A végsebesség 250 km/óra, vagy a korlátozás feloldásával 305 km/óra.

Az összkerékhajtás hangolása maradt, a Competition modell lengéscsillapítói a BMW M8 Gran Coupé-ból származnak.

Megújult a BMW M5 187