Folytatódik az E-osztály modellfrissítése. Most a Mercedes-AMG E 63 család került sorra.
Az eddiginél is nagyobb légbevezető nyílásokat kapott az első lökhárító, ami a 27 mm-rel szélesebb kerékívekkel együtt harciasabb, impozánsabb külsőt kölcsönöz az autónak. A lényeg mégsem ez, hanem a 4.0 V8 turbómotor hatékony lélegeztetése, illetve a beszívott levegő megfelelő mértékű hűtése. A laposabb profilú LED-es fényszórókkal párhuzamosan hátul is laposabbak a lámpatestek, ráadásul mostantól belelógnak a csomagtérfedélbe.
Átdolgozták a diffúzort is, ami az orr módosításaival és az új keréktárcsákkal együtt hozzájárul a légellenállás csökkentéséhez. A megjelenés opciós AMG Night optikai csomaggal, illetve a korábban csak az AMG GT szupersportkocsi-családhoz kínált blue magnó fényezéssel dobható fel.
Az utastérben bővült a bőrök és tónusok választéka. A dupla képernyő az alapverzióban egyenként 10,25 colos, az E 63S kivitelen 12,25 colos átmérőjű. Mostantól alapfelszerelés a hangvezérléssel aktiválható, mesterséges intelligenciát alkalmazó multimédiás asszisztens, amely nyelvtől függően magázódás helyett tegező formulát használ, hogy közvetlenebb kapcsolat épülhessen ki a vezető és autója között. Szintén új funkció az időjárás-jelentés felolvasása.
Megújult az AMG Performance kormánykerék: a motorsportos ihletésű volán érintésérzékeny, így az autó előbb riaszt, majd önmagától lehúzódik, ha nem markoljuk a kormányt. A kezelőszerveket átrendezték, az AMG-specifikus kormánykapcsolók mostantól kerekek, a váltófülek nagyobbak lettek.
Ami nem változott, az a motorteljesítmény: az alapmodell 571 lóerős, 750 Nm nyomatékú; a dinamikus motorbakokkal szerelt E 63 S +41 lóerőt és +100 Nm nyomatékot kínál ugyanabból a 4,0 literes turbómotorból. Az autó a motorvariánstól és a karosszériatípustól függően 3,4 – 3,6 mp között gyorsul 100 km/órára. A végsebesség az alapmodellnél 250 km/óra, az E 63 S típusnál a szedán esetében 300, a kombinál 290 km/óra.
A sportos légrugózást áthangolták, így kényelmesebb lett, illetve jobban érzékelhető a különbség az adaptív lengéscsillapítás három fokozata között. A driftüzemmóddal szerelt összkerékhajtás, az elektronikus differenciálzár és az egyéb futóművezérlő rendszerek nem változtak, ahogyan a több szinten rendelhető, akár karbon-kerámia fékrendszer is az eddigi formát hozza. Új viszont az alapkivitelhez rendelhető AMG Dynamic Plus csomag, amely az E 63S driftüzemmódját, sportos fékrendszerét, valamint egyedi sportkormányát tartalmazza.