Bemutatta középkategóriás szabadidőjárművének új generációját a Nissan. A 2007 óta létező Rogue széria a kezdetektől az X-Trail észak-amerikai megfelelője. Ez nyilván most is így lesz, így érdemes átnézni a modell képességeit.
Formailag hatalmasat szakít elődjével az X-Trail. A márka új stíluselemeivel – a hatalmas, V alakú hűtőmaszkkal és a több szintre osztott, LED-es lámpatestekkel – felvértezett karosszéria szögletesebb és karakteresebb, mint eddig. Ennek ellenére áramvonalasabb lett, ami részben az 5 mm-rel alacsonyabb tetővonalnak köszönhető (a karosszéria 38 mm-rel rövidebb is lett), részben az olyan aerodinamikai megoldásoknak, mint a burkolt fenéklemez, a kerekeknél elhelyezett légterelők, a hűtőrács mögötti, aktív lamella, vagy az oldalfalak mentén áramló levegőt elsimító „légfüggöny”. A Rogue stílusbeli újdonsága a kéttónusú fényezés, ami most először jelenik meg a modell kínálatában.
A vezetőtámogatás terén sokat kínál az új modell, a gyalogosfelismerő vészfékező rendszertől a parkolórobotig. Légzsákból tíz került a kocsiba.
A hátsó ajtók 90 fokban nyithatók, így könnyebbé válik például a gyerekülés beszerelése. Szintén egyszerűbbé teszi a családok életét az az új kulcs nélküli nyitási rendszer, amelynél az összes ajtón található nyitógomb. Szintén családbarát opció a távvezérelt motorindítás, amelyhez intelligens klímavezérlés is tartozik: mire beszállnak, az utastérben télen-nyáron emberi hőviszonyok várják az utasokat.
Hátul dönthető támlájú, űrkutatási eredményeket felhasználó, gerincbarát üléseket találunk, opcióként ülésfűtés, illetve háromzónás klímaberendezés is kérhető. Az ajtókban napellenzők húzhatók fel. A csomagtérajtó kéz nélkül nyitható, a variálható térben elhatárolható, rögzíthető a rakomány.
Az autó tele van digitális technológiával. A vezető előtt opciós 12,3 colos monitor (az alapkiépítésben az analóg műszeregység közepén találunk egy 7,0 colos kijelzőt), a középkonzol fölött 9 colos érintőképernyő található, és head-up display is van, méghozzá 10,8 colos. Utóbbi most először jelenik meg a modell kínálatában. A Google Maps és a Waze navigációs programokat egyaránt integrálták.
A ProPILOT Assist adaptív tempomat funkcionalitását új generációs radar és kamera javítja, a technológia akár 30 másodperc veszteglés után is képes egyedül, a vezető beavatkozása nélkül újra elindulni. Opcióként a táblafelügyelettel és a navigációs rendszerrel is integrálható a technológia: az első a korlátozások fényében módosítja a beállított sebességet, a második automatikusan lelassít, ha az autó kereszteződéshez vagy autópálya-lehajtóhoz közeledik.