A légzsák kiváló találmány, életek ezreit mentette már meg, de korántsem tökéletes. Előfordulhat például, hogy frontális ütközésnél az utas előre csapódó feje lecsúszik a légzsák felületéről, vagy ami talán még rosszabb, kitekeredik.

Egyszerre három oldalról véd a Honda új légzsákja 1

Ezt hivatott megakadályozni az Acura (azaz a Honda észak-amerikai prémium társmárkája) által bevezetett, négy részből álló utasoldali légzsák. A hagyományos, elülső légzsákot két oldalsó lepkeszárny egészíti ki, amelyek között egy légkamra nélküli vászonelem feszül ki.

acura-l-gzs-k-gif

A technológiát az Acura TLX szedán fedélzetén veti be először a gyártó. A technológiát eredetileg tavaly augusztusban mutatták be, annak piaci bevezetése most eredeti elképzelésekkel összhangban zajlik – reméljük, hamarosan Európában is megjelenik. A Honda tarsolyában egyéb légzsák-innovációk is találhatók; az új generációs Jazz például az első ülések között nyíló légzsákot kapott.

Egyszerre három oldalról véd a Honda új légzsákja 20

Az újszerű utaslégzsákot elsőként alkalmazó Acura TLX a prémium márka lépcsős hátú zászlóshajója. Az idén május végén bevezetett modell (4943 x 1911 x 1433 mm, tengelytáv 2870 mm) alapmodelljét kétliteres turbómotor hajtja, később egy turbós 3.0 V6-tal bővül a kínálat. A modell megkapja a Honda nyomatékvektor-szabályozott SH-AWD összkerékhajtási rendszerét. Ha ide kattintasz, videón is megnézheted a TLX-et, valamint annak különleges biztonsági rendszerét.