Alig két éve, hogy bemutatta első típusát, az Atecát a Seatból kinemesített Cupra sportmárka, és máris hozzányúlt a kompakt szabadidőjárműhöz.

És hogy mi változott? Természetesen módosultak a lökhárítók, a lámpatestek; az irányjelzők dinamikusak lettek. A beltérben 8 helyett 9,2 colos a központi érintőképernyő, fejlesztették a kapcsolódási szolgáltatásokat (négy darab USB töltőaljzat, vezeték nélküli okostelefon-töltő, okostelefon-integráció), illetve minimális mértékben változtak a méretek.

Megújult a 300 lóerős kisterepjáró 1

Az autó 10 mm-rel hosszabb lett, ami az átrajzolt első lökhárító eredménye. A magasság 2 mm-rel csökkent, és jelzés értékűen a nyomtávok is nőttek, ami nyilván az immár alapértelmezett adaptív lengéscsillapítású futóművel áll összefüggésben. Szintén alapáras az Alcantara sportülés. A kormányművet áthangolták, az immár fűthető volánt újrarajzolták, és megjelent rajta egy négyállású (normál, sport, Cupra, egyedi) üzemmódválasztó gomb, valamint ide került a motorindító gomb is.

Megújult a 300 lóerős kisterepjáró 17

Ezeknél hangzatosabb, hogy a korábbi 5,2 helyett 4,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára az autó. Mivel a motor paraméterei (300 LE, 400 Nm) nem változtak, és a végsebesség (247 km/óra) sem módosult, nyilván a hétfokozatú DSG-váltó alsó fokozatainak az áttételével variáltak a mérnökök. Aktualizálták a vezetőtámogató funkciók sorát is.

Ha videón is megnéznéd a megújult Cupra Atecát, kattints ide.