2009-ben érkezett meg a formabontó BMW Vision EfficientDynamics koncepció, melyben még háromhengeres dízelmotorral párosítva képzelték el a konnektorról tölthető hibrid hajtást, két évvel később már a szériához jobban hasonlító i8 tanulmányautót leplezték le.

Végül 2014-től kezdték el gyártani a BMW különleges, szénszálas vázú, háromhengeres motorral szerelt hibridjét, melynek gyártása 6 év és 20 500 darab után ért véget egy Portimao-kék i8 Roadsterrel.

Különlegesek az utolsó darabok, hiszen a BMW lipcsei gyára kifejezetten az i8 klub tagjainak egyedi elképzelése szerint állította össze a sorozat végi 18 példányt. Le Mans-kék, a jellegzetes British Racing Green nevű zöld fényezés és az M4-esről ismert Austin-sárga is van ezek között.

374 lóerős összteljesítménnyel és 570 Nm rendszernyomatékkal kínálták az i8-asokat a 2018-as frissítés után. A 1,5 literes, B38A15T0 kódú háromhengeres turbómotor ebbe 231 lóerővel és 320 Nm nyomatékkal száll be. A belső égésű motor a hátsó kerekeket hajtja, 143 lovas villanymotor felel az első kerekek hajtásáért.

Minden erőforrást mozgósítva 4,6 másodperces gyorsulást és 250 km/órás végsebességet tudott a Coupé és Roadster kivitelben elérhető i8-as.

Átadták az utolsó 18 darab BMW i8-ast 2

Átadták az utolsó 18 darab BMW i8-ast 22