Két német tuningműhely összefogott, és együttes erővel tették még értékesebbé a hetedik generációs VW Golf csúcsverzióját.

A Golf Clubsport S-nél is kiélezettebb, a Golf R-nél könnyebb és precízebb GTI TCR az azonos nevű versenyautó képességeit ültette át a közutakra. A sportos csúcsmodell sarokszámai (290 LE, 260 km/óra, 5,6 mp 0-100 km/órára) jól érzékeltetik a Golf GTI-klán alfahímjének képességeit.

Szürkének szürke, de nagyon nem kisegér ez a Golf 1

A Golf azóta továbblépett a nyolcadik generációra, a GTI TCR azonban továbbra is releváns, ezért egy – pontosabban kettő – német tuningműhely elkészítette a sportos ferdehátú átiratát.

Elsőként új vezérlést írtak a motorhoz, ami 380-ról 460 Nm-re emelte a forgatónyomatékát, a teljesítmény 335 lóerőre nőtt. Így már 5,1 mp is elég a 0-100 km/órás gyorsuláshoz, 70-ről 130-ra pedig kereken négy másodperc alatt ugrik az alsó-középkategóriás sportoló. Hogy ebből ne legyen baj, Eibach rugóstagokat szereltek be, és módosították a lengéscsillapítók beállításait.

Szürkének szürke, de nagyon nem kisegér ez a Golf 17

Ilyen teljesítményhez általában agresszív optikai tuning társul, a német partnerek azonban beérték egy igazán különleges keréktárcsával: a kontrasztos fényes fekete vagy az autó fényezéséhez igazodó, szürke festésű MaxSpeed kerekekre 235/35 R19 méretű sportabroncsokat szereltek.