Egy korábban bejelentett együttműködési szerződés nyomán tudjuk, hogy a Suzuki modellkínálatában megjelenhetnek a Toyota által gyártott modellek, ám sokkal inkább a Corolla átiratára számítottunk, mint amit szerdán jelentette be a kisebbik japán márka. Megérkezett az új Across, amely a Toyota RAV4 átfazonírozott változata.
Pont ugyanúgy vonzó Suzukiként, mint Toyotaként volt. Mutatós így is, ami nem meglepő, hiszen oldalról és hátulról a logót eltekintve ugyanolyan a két kocsi, a különbséget elöl kell keresnünk. A Suzuki Across frontja teljesen eltérő, más fényszórók, hűtőmaszk és lökhárító különbözteti meg Toyota testvérétől. Megmaradt a szögletes, robusztus külső, amely mellé 19 colos könnyűfém felnik társulnak. Fényszórója LED-es, távolsági fényszóróasszisztenssel és természetesen LED-es nappali menetfénnyel is bír.
Belül a képek tanúsága szerint az egyetlen látható újdonsága a logó lecserélése a kormányon, de vélhetően a menüben is lehetnek névváltozások. A műszeregység közepén 9 colos érintőképernyőt találunk, amely kompatibilis az Apple CarPlay, Android Auto és a MirrorLink rendszereket használó okostelefonokkal. Csomagtartója 490 literes.
Nincs meglepetés a hajtáslánc tekintetében, az is a Toyotától érkezik. A Suzuki egyelőre egyetlen a plugin hibrid változatról írt, a RAV4-nél létezik benzines és hagyományos hibrid kivitel is. A konnektoros hibrid hajtás három motorból és bolygóműves erőátvitelből épül fel.
Benzinmotorja 2,5 literes 184 lóerővel, 227 Nm nyomatékkal, az első tengelynél lévő villanymotor 182 lóerős (270 Nm), a hátsó kerekeket hajtó 54 lóerős (121 Nm). Utóbbi elektromos motorral valósulhat meg az E-Four összkerékhajtás, amely képes akár csak az első kerekeket hajtani, de működhet úgy is, hogy a pillanatnyilag rendelkezésre álló nyomaték 80 százaléka hátul jelentkezik.
A kocsi képes tisztán elektromos hajtással is közlekedni, ehhez a padló alá épített a 18,1 kWh (50,9 Ah) kapacitású lítiumion akkumulátorból nyer energiát, így maximálisan 75 kilométert tud megtenni. Ennek megfelelően Magyarországon zöld rendszámot kaphat az Across.
Természetesen modern vezetéstámogató rendszerekkel is ellátták az Acrosst, így ütközés-megelőző rendszer, sávtartó funkció, adaptív tempomat, táblafelismerő rendszer, holttérfigyelő és hátsó keresztirányú forgalomfigyelő is került a modellbe.
Az új Suzuki Across értékesítése 2020 őszén kezdődik Európában. Ez lesz a Suzuki eddig legerősebb autója idehaza, és vélhetően a legdrágább is. A Kizashival dízelmotor hiányában nem sikerült jelentősen elmozdulnia a márkának a tehetősebb vevők felé, egy hibrid szabadidő-autó azonban a jelenlegi körülmények mellett nagyobb eséllyel teheti ezt meg.