12 éven át maradt gyártásban a szívó V8-as motorral szerelt Maserati GranTurismo és GranCabrio, de eljött a szigorúbb normák és a nagy változások ideje Modenában, és ennek egyik legfontosabb eleme ez a hathengeres turbómotor. A Maserati egyébként már több mint két évtizedet várt a házon belül fejlesztett motorral.
Szabadidő-autó (Levante), dízel négyajtósok és lassan konnektorról tölthető modell is lesz már a Maseratitól, de nem maradnak el az igazi, olasz sportautók sem. Ilyen lesz a középmotoros MC20, melybe a Nettuno nevű blokk kerül. Az Euro 6d előírásoknak megfelelő, szárazkarteres V6-os 1 méter széles, 60 centiméter hosszú és 65 centi magas. Furata 88 mm, lökete pedig 82 milliméteres. A súlya 220 kg.
Versenytechnika kerül a 90 fokos hengerszögű biturbó V6-osba, a Forma-1-es motorok nyomán ez is előkamrás. Tehát gyújtógyertya az előkamrában is található, mely spéci furatokkal kötődik a dugattyú égésteréhez, amelybe a fő gyújtógyertya oldalról nyúlik be. Utóbbit akkor használják az égés indítására, amikor az előkamra használata nem lenne optimális.
7500-as fordulatnál adja le 630 lóerős teljesítményét, nyomatéka pedig 3000-től egészen 5500-ig 730 Nm. A 3 literes motor maximális fordulatszáma 8000.