2015-ben még nem volt a legjobb tíz között, idén pedig már a negyedik legértékesebb autógyártó a Tesla, derül ki a világ legértékesebb márkáit rangsoroló Brandz Top100 listáról. Pontosabban arról nem, hiszen a száz legerősebb márka közé csak hárman fértek be az autóiparból, de szerencsére a listát 2006 óta minden évben összeállító Kantar Millward Brown piacelemző szervezet minden iparágat külön-külön is felmér.

Ezek a világ legértékesebb autómárkái 1

Innen tudhatjuk, hogy a Tesla jelenlegi bravúrja – azaz hogy öt év alatt szinte pontosan kettő és félszeresére növelte értékét – többször előfordult már a történelem során: az Audinak hat év kellett ahhoz, hogy 2,66-szorosára nőjön, és a Porsche a kezdet kezdetén két év alatt 1,8-as szorzóval emelkedett – hogy aztán mostanra 2006-os értékének a felét se érje. Nézzük máshogy az eredményeket: amióta a Tesla a listán szerepel, azóta az összes márka csak veszített márkaértékéből (amit a Kantar Millward Brown tényleges pénzpiaci értékek mellett olyan absztrakt értékekből számol ki, mint a márkába vetett hit, az innováció és hasonlók).

Ezek a világ legértékesebb autómárkái 9

Ez sem változtat azonban azon, hogy még mindig a Toyota a világ legértékesebb márkája – igaz, az összesített listán tavaly elfoglalt 41. helyéről visszacsúszott a 48.-ra. A Mercedes-Benz csupán két helyet bukott, így idén az ötvenhatodik, megelőzve a 2019-es 55. helyéről a 61.-re gyengülő BMW-t.

Érdekel, melyik a világ tíz abszolút legértékesebb márkája? Kattints ide!

Ezek a világ legértékesebb autómárkái 10

Az autóipar évek óta folyamatosan, de legalább nem növekvő mértékben veszít értékéből: 2017 óta 7%-os mínuszt könyvelhetnek el – miközben ugyanakkor a világ 100 legértékesebb márkájának az összértéke növekszik (idén például 6%-kal.)