Ha pityergő embereket látsz BMW X6 M volánjánál, ne lepődj meg: a 625 lóerős terepszörnytől épp most vették el a világ legerősebb szabadidőjárműve címet. A Dodge fogta eddigi legerősebb motorját, a 6,2 literes, kompresszoros Hellcat V8-ast, mögé akasztott egy nyolcfokozatú automata váltót, és az egészet bepakolta a három üléssoros Durango crossoverbe.
A terepjárónak nem volt ismeretlen a nagy teljesítmény: SRT kivitelében eddig is 475 lóerőre volt képes. Ez a mostani 710 lóerős, 875 Nm nyomatékú verzió azonban más: az autó 3,5 mp alatt gyorsul 96 km/órára, végsebessége 290 km/óra, negyed mérföldet pedig 11,5 másodperc alatt fut meg – ez utóbbi értéket az észak-amerikai gyorsulási versenyeket szervező NHRA szervezet hitelesítette.
A Durango SRT Hellcat nem rejti véka alá hatalmas erejét: agresszív motorházfedéllel, sötét krómozású hűtőmaszkkal, hátul tekintélyes légterelővel és böszme dupla kipufogóval csinál helyet magának az autópályán.
Az a bizonyos hátsó szárny valós funkcióval bír, bár a végsebességnél mérhető 62 kg-os leszorítóerő annak ellenére sem teszi a kanyarok bajnokává a nagy terepjárót, hogy átdolgozták a futóművét; a fékeket például a Brembo szállítja.
A vezetői környezet is megújult: friss a műszeregység, újak a légbeömlők, módosították a középkonzolt és az ajtópaneleket, az érintőképernyő pedig 10,1 colos lett.
Ahogy társai, a Durango SRT Hellcat is 3,8 tonnát vontathat, már ha marad valami az utánfutóból a nagy igyekezetben.
Az új csúcsmodell ősztől rendelhető, az első autókat 2021 elején adják át a vevőknek. Ha szeretnél egyet, ne várj sokáig, a Durango SRT Hellcat mindössze egy évig készül majd, utána beszüntetik a gyártását.