Az eredetileg tervezett 2021 helyett egy év csúszással mutathatja be az NX crossover második szériáját a Lexus. Az újonc nem csak technológiájában, de formavilágában is lépésváltást hozhat a márka életében: úgy sejtjük, elsők között alkalmazza majd azokat a formai megoldásokat, amelyeket a (hamarosan szintén gyártásba kerülő) Lexus LF-1 tanulmányautó vezetett elő.

Nem ezért várjuk azonban az új NX-et, hanem mert az utód a Toyota RAV4 által is alkalmazott TNGA-K padlólemezre épül majd, és ennek köszönhetően megkaphatja mezei testvérének plug-in hibrid hajtásláncát. Ezzel a Lexus NX lesz a harmadik modell, amely ezt a technológiát alkalmazza: időközben bemutatkozott ugyanis a Suzuki Across, a RAV4 Plug-in Hybrid klónja.

Késik a Lexus első konnektoros hibridje 1

De kanyarodjunk vissza a Lexus NX-hez: gyári forrásból kiszivárgott, de hivatalosan nem kommentált információk szerint vezetőtámogató funkciói is kibővülnek. Jönnek a kettes szintű autonóm közlekedést lehetővé tevő rendszerek és szolgáltatások – azaz autópályán, folyamatos felügyelet mellett önállóan tud majd gyorsítani, lassítani és íven haladni az autó –, és persze a kapcsolódási technológiák palettája is bővül.