Tizenhárom éven át készült Lengyelországban és Mexikóban, mostantól azonban ismét eredeti szülőhelyén, az olaszországi Mirafioriban gyártják a Fiat 500 harmadik, kizárólag helyi emissziótól mentes hajtáslánccal elérhető generációját.

Múzeumot emeltek a Fiat 500-asnak 1

Az először kabrióként, majd a közelmúltban sztenderd fémtetős kivitelben is bemutatott, új generációs Fiat 500 váltig ragaszkodik az eredeti, 1957-es modell stíluselemeihez, sőt, egyes pontjain még hűségesebben követi a nagy elődöt, mint a köztes modell, a 2007 óta gyártott második széria.

A fenti linkeken mindent megtudhatsz az autókról, de azért a lényeget ismét összefoglaljuk: 118 lóerős villanymotor; 150 km/óra végsebesség; 3,1 másodperces gyorsulás 50 km/órára; 320 kilométeres WLTP-konform hatótávolság; 85 kW-os fedélzeti gyorstöltő, amivel 35 perc alatt 85 százalékra tölthető az akku; normál, takarékos és extra takarékos üzemmód.

Múzeumot emeltek a Fiat 500-asnak 27

Az új modell – és persze az elődök – ünneplésére a Fiat felépített egy vadonatúj múzeumot, igaz, csak a virtuális térben (jövőre kézzel fogható valójában is megvalósul a ’Casa 500’, de oda most amúgy sem menne senki, mert Covid-19).

Tizenegy digitális installációt járhatunk be okostelefonunkról vagy asztali gépünkről, ahol az új modell részletes megismerése mellett három generációnyi 500-ast, valamint azok társadalmi és kulturális környezetét, hatásait és lenyomatait csodálhatjuk meg.

Múzeumot emeltek a Fiat 500-asnak 28

A múzeum magyarul még nem látogatható, de ha bírod az angol, német vagy olasz nyelvet, kattints és gyönyörködj!