Bő egy évvel az eredeti Q4 e-tron tanulmányautó premierje után, és nagyjából egy évvel a piaci megjelenés előtt új alternatívát vezetett elő az Audi: bemutatkozott a Q4 Sportback e-tron koncepcióautó, amely ugyanazt a műszaki tartalmat eltérő formába csomagolja.
Bár ránézésre jóval elnyújtottabbnak tűnik, a Sportback mindössze egy centiméterrel hosszabb (460 cm) és ugyanennyivel alacsonyabb (160 cm) a tradicionális formavilágú szabadidőjárműnél. Mindkettő 190 cm széles, és értelemszerűen a tengelytávjuk (277 cm) is azonos. Az eltérő arányokból adódóan az új modellvariáns közegellenállási együtthatója elhanyagolható mértékben (egy századdal), de mégis csak kedvezőbb, mint a Q4 e-tron azonos értéke (0,260 v. 0,261).
Szintén megegyezik a hajtáslánc: tengelyenként egy-egy villanymotor, 225 kW (306 LE) összteljesítménnyel, 460 Nm kombinált forgatónyomatékkal. Az összkerékhajtású crossoverek egyformán 6,3 mp alatt gyorsulnak 100 km/órára, a végsebességet 180 km/órában korlátozták. A hajtás alapvetően a hátsó tengelyre összpontosul (a teljesítmény és a nyomaték 1:2 arányban oszlik meg az első és hátsó kerekek között), az első tengely akkor jut szerephez, ha extra teljesítményre vagy ívmeneti stabilizálásra van szükség.
Az azonos tömegterhelésű (50:50) tengelyek közötti teret szinte teljesen kitölti a 82 kW kapacitású akkumulátor-csomag, a WLTP norma szerint mért hatótávolság meghaladja a 450 kilométert. A legnagyobb töltési teljesítmény 125 kW, ezzel valamivel több mint 30 perc alatt érhető el a 80%-os töltöttség. Az 510 kg-os akkucsomagnak köszönhetően a szabadidőjármű-páros tömegközéppontja olyan mélyen van, mint egy hasonló méretű alsó-középkategóriás személyautóé.
Ami a belső kialakítást és berendezést illeti, nincs különbség a Q4 Sportback e-tron és a Q4 e-tron tanulmányautók között.
Noha külső méretei alapján az Audi Q4 Sportback e-tron az alsó-középkategória felső harmadába tartozik, az elektromos hajtásláncnak köszönhetően a szegmens átlagánál tágasabb a belső tere. Erre a tanulmányautó esetében világos kárpitozással erősítettek rá. A sötét tónusú padlót újrahasznosított anyagokból készítették, és a környezetvédelem jegyében a magas fényű felületek nem krómozottak, hanem fényezettek, a felületek térhatásáról plexibetétek gondoskodnak.
A négyszemélyes tanulmányautó minden ülése integrált fejtámaszt kapott, dupla öltésekkel varrott Alcantara kárpitozással. Újdonság a tradicionális SUV-formátumú Q4 e-tron tanulmányhoz képest a kiterjesztett valóságú head-up kijelző, amely mintha közvetlenül az útra vetítené rá a navigációs nyilakat és egyéb információkat. A letisztult vezetői környezetben a legtöbb funkciót a kormányon helyezték el, a 12,3 colos központi érintőképernyő a vezető felé fordul, alatta kapott helyet a klímaberendezést vezérlő sáv.
A padlókonzolnak nincs funkcionális szerepe (nincs sebességváltó, kardántengely, kézifék), ezért egyetlen hatalmas tárolórekeszként alakították ki; ennek fedelén találhatók a hajtáslánc menetirány-választó gombjai. Az ajtókban a szokásos alsó zsebeken kívül felső palacktartó rekeszeket alakítottak ki, így a vezető rögtön a tükörállító kapcsoló előtt helyezheti el frissítőjét.
A Q4 e-tron Sportback már a hetedik olyan típus lesz, amely a Volkswagen-csoport MEB padlólemezére épül; az Audi berkein belül ő lesz a negyedik villanyautó az Audi e-tron 2018-as bemutatkozása óta. 2025-től több mint húsz tisztán elektromos típust kínál a gyár világszerte, a részben vagy teljesen elektromos modellek a márka teljes globális forgalmának mintegy 40 százalékát fogják kitenni.
Öt rövid videót készített a Q4 Sportback e-tron tanulmányautóról az Audi. Ha megnéznéd ezeket, kattints ide.