Tavaly tavasszal lebbentette fel a fátylat elektromos ambícióiról a Cupra, a Seatból kivált sportmárka. Az akkor bemutatott el-Born tanulmányautó 204 lóerős villanymotorjával 7,5 másodperc alatt gyorsult 100 km/órára, 62 kWh kapacitású akkumulátora 420 kilométeres hatótávolságot tett lehetővé.
Most megérkezett a koncepciójármű szériaverziója, és a valóság szebb az álomnál: már nem 62, hanem 77 kWh az akkumulátor tényleges kapacitása; a hatótávolság 420-ról 500 kilométerre nőtt. Az autó fél óra töltéssel 260 kilométerre elegendő energiát képes magához venni.
A gyorsulási adatot nem áll módunkban ellenőrizni, mert a Cupra áttért a villanyautóknál logikusabb (hiszen elsősorban városban használjuk őket) 0-50 km/óra gyorsulási mérésre: ezt a gyakorlatot 2,9 másodperc alatt abszolválja az autó, amelyhez egyedi hangolású, sportos fókuszú adaptív futóművet fejlesztettek.
A további információkkal adós maradt a Cupra, beleértve a motorteljesítményt is. Az autót Zwickauban fogják gyártani, piaci bevezetését 2021-re tervezi a gyár.