Mindössze tizenkilenc darabot gyártanak a Lamborghini Sián Roadsterből, de ne izgulj rá: az utolsó szálig előre elkelt a különleges széria.
A Lamborghini fennállásának legerősebb hajtásláncával, a 819 lóerős benzin-elektromos egységgel szerelt roadster minden egyes lóerejének mindössze 2 kilogrammot kell mozgatnia. A nyitott autó így 2,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig meghaladja a 350 km/órát.
A felülnézetből (valamint hátsó lámpáiban) a Countach-t (e: kuntás-t) idéző autó felületét úgy optimalizálták, hogy a nyitott tető nem befolyásolja aerodinamikai jellemzőit. A hátsó aktív hűtőrostélyok különleges vezérlést kaptak: hőre reagáló intelligens anyagból készültek, így a kipufogóból áradó meleg hatására elfordulnak és megnyitják a szellőzés útját.
A légcserének a beltérben is megadták a módját: a szellőzőrostélyok 3D nyomtatási eljárással készülnek, azokat a tulajdonos nevének kezdőbetűivel díszíthetik.
A Sián 785 lóerős, 8500/percet forgó V12-es benzinmotorjához egy 34 lóerős villanymotor társul, amelyet közvetlenül a sebességváltóba integráltak. A 48 voltos rendszert akkumulátor helyett szuperkapacitású kondenzátor látja el elektromos energiával. A technológia előnyei a lítium-ion akkumulátorokhoz viszonyított felsőbbrendű teljesítmény: tízszeres energiasűrűséget és háromszor jobb tömeg/teljesítmény arányt mutathat fel. A villanymotor és a kondenzátor együtt csupán 34 kilót nyom.
A regeneratív fékrendszer szintén a szuperkapacitású kondenzátorokkal dolgozik. Ez utóbbiakban tárolt energia bármikor (illetve 130 km/óra alatt) automatikusan bevethető egy lehengerlően dinamikus gyorsítás kedvéért.
Ha videókon is megnéznéd a Lamborghini legerősebb roadsterét, kattints ide.