Az alsó-középkategóriás Scala alapjaira épül a Slavia, a Škoda legújabb tanulmányautója. A márka legmélyebb gyökereihez nyúlik vissza nevében az újdonság: Václav Klement és Václav Laurin 1898-ban ezen a néven alapították meg kerékpár-márkájukat, amelyből aztán a Laurin & Klement motorgyár, majd a Laurin & Klement autógyár, és végül 1925-ben a Škoda lett.

slavia-cycles

Az új Slavia az alsó-középkategóriás ferdehátú Scala modellre épül. Kabrió, pontosabban spider lesz, azaz olyan, kifejezetten sportos modell, amelynek teteje eltávolítható – ezt a szót használta a gyári közlemény, amiből arra következtetünk, hogy nem vászontetőt, hanem leszerelhető keménytetőt kap a kompakt sportautó.

A Škodának van némi gyakorlata a nyitott karosszériás autók gyártásában, és itt értelemszerűen nem a korai lovaskocsi-alapú automobilokra gondolunk. A teljesség igénye nélkül ott volt a Škoda Popular (1934–44), a Škoda 1101 (1949), a Škoda 450 (1957) és persze a kifejezetten kabriónak tervezett Škoda Felicia (1959-1964). Aztán 1975-ben ott volt a szintén gyakornokok által, de négy példányban épített Škoda Buggy Type 736, és ha már spiderről van szó, ne menjünk el a szintén 1975-ös Škoda 733 Spyder vagy az 1958-as Type 968 Spyder mellett.

Családi kabriót épít a Škoda 2

A Škoda gyakornokai idén hetedszer építenek vizsgaautót: a 2014 óta élő hagyomány keretében ez lesz a negyedik tető nélküli modell. A 2014-es Citijet és a 2017-es Element egyaránt a Škoda Citigo alapjaira épült; a 2018-ban bemutatott Škoda Sunroq pedig egy tetejétől megfosztott Karoq volt.

Családi kabriót épít a Škoda 20

Ami a 2020-as Škoda Slavia vizsgamunkát illeti, arról július végén, augusztus elején rántják le a leplet. Az alapját adó Scala a Škoda Rapid jóval tágasabb utódja, ide kattintva mindent elolvashatsz róla.

A végén jöjjön a nyilvánvaló rossz hír: mivel a gyár gyakornokainak vizsgamunkájáról van szó, az autó soha nem kerül gyártásba.