Kevés divatosabb létezik ma egy elektromos szabadidő-autónál és a sorból már a BMW sem marad ki, mert itt az iX3. A G01-es – harmadik generációs – X3-asnak már van benzines, dízel, konnektorról tölthető hibrid, eszeveszetten erős változata, így már csak a villanyos hiányzott.
286 lóerős, 400 Nm nyomatéka van és hátsókerék-hajtású a BMW iX3-as, mely az 1-esben bemutatkozó hajtásfüggő kipörgésgátlóval (ARB) biztosítja a maximális tapadást. 6,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége azonban 180 km/órára korlátozott. Az akksicsomag miatt 7,5 centiméterrel került lejjebb az autó súlypontja.
188 darab akkumulátorcellából áll az iX3-as 80 kWh-s, 400 voltos akksicsomagja, amivel egyetlen feltöltéssel 460 kilométert képes megtenni a WLTP szabvány szerint (520 km a NEDC adata). Átlagos fogyasztása pedig 17,5 kWh/100 km. Egy- és háromfázisú töltés esetén 11 kW töltési sebességre képes, gyorstöltővel viszont már 150 kW-ra, így a lemerült iX3-ast 30 perc alatt 80%-osra tölthető.
Útvonaltervezéskor a navigáció figyelembe veszi a töltőállomásokat, így ezzel együtt számolja ki a célba érkezés idejét. Hogy a lehető leghatékonyabb legyen, ezért a navigáció és a szenzorok által érzékelt adatokat is feldolgozza a rendszer. Ezért például egy torlódáshoz érkezve nagy intenzitású energiavisszatáplálásra kapcsol. Működik a vitorlázó funkció is, ilyenkor gázelvételre leválasztja a hajtást.
Szériában adaptív futóművel érkezik a BMW iX3-as, de rendelhető feszesebb M futómű is az elektromos szabadidő-autó alá. Az iX3-as könnyen felismerhető lesz a forgalomban a fedett hűtőrácsairól ás az aerodinamikus felnikről.
Állításuk szerint a gyártásnál is fontos szerepet játszik a fenntarthatóság, ezért az iX3 emissziós lábnyoma egy átlagos autóhoz képest 30 százalékkal alacsonyabb. Ha pedig a töltésre kizárólag zöldenergiát használnak, akkor 60 százalékkal kisebb terhelést jelent a környezetnek, mint az X3 xDrive20d. Most pedig jöhet a mozgókép!