Harmadik éve finomítja elektromos szabadidőjárművét a Nissan: 2017-ben az IMx tanulmány, tavaly pedig a szintén Ariya néven bemutatott koncepció előlegezte meg a most sorozatgyártásra érett elektromos szabadidőjárművet.

Elektromos szabadidőjármű a Nissantól 1

A vadonatúj elektromos padlólemezre épülő autó négyféle hajtáslánc-változatban kerül majd a piacra: első- és összkerékhajtással, illetve 65 vagy 90 kWh kapacitású akkumulátorral. A teljesítmény 218 és 394 lóerő között változik (ld. táblázat a cikk végén)

Az autót nem is elektromos hajtáslánca teszi különlegessé, hanem a márka új arculatát felvezető formavilág, valamint önvezető képességei.

Elektromos szabadidőjármű a Nissantól 45

 

Előbbi esetben a tisztán elektromos hajtásra fejlesztett padlólemez kompromisszumoktól mentes dizájnt tett lehetővé. Az elülső panelen így nem látszik, hogy egy funkcionális hűtőmaszkot váltottak volna ki vele; a panel alsó szélét megvilágították, így kívülről is látszik, ha az autó indulásra kész. A fényszórók oldalanként négy-négy, egyenként 20 mm-es projektorból állnak, az irányjelző futófényes. Az autó kilenc kéttónusú és öt egyszínű kivitelben lesz elérhető.

Elektromos szabadidőjármű a Nissantól 46

Az utastérben a csaknem teljesen sík padló határozza meg a térérzetet, a hátsó láb- és fejtér urasnak ígérkezik, nem utolsósorban a vékony héjú első ülések miatt. Az elektromos hajtás eredendően csekély üzemi zaját bőségesen alkalmazott hangszigeteléssel csökkentették még tovább.

A műszerfal minimalista, a kezelőszervek a mechanikus nyomógombokat imitáló, érintésre rázkódással reagáló virtuális elemek, amelyek használaton kívül nem is láthatók.

Elektromos szabadidőjármű a Nissantól 47
Elektromos szabadidőjármű a Nissantól 48

Ami az autonóm mobilitási képességeket illeti, az autó az autópályán sávban maradó, a kormány elengedésével is használható ProPILOT 2.0 rendszert alkalmazza.

Az Ariya összkerékhajtási rendszerét a kevéssé dallamos e-4ORCE névre keresztelték; az első és hátsó tengely között a külön villanymotorok összehangolt vezérlésével osztja meg a nyomatékot, míg a bal és jobb oldali kerekeket külön fékezve módosítja a nyomatékeloszlást.

Elektromos szabadidőjármű a Nissantól 49

  Ariya (2WD) Ariya (AWD)
Névleges
akku-kapacitás
(kWh)
65 kWh 90 kWh 65 kWh 90 kWh
Motor-
teljesítmény
(kW)
160 178 250 290
Motor-
teljesítmény
(LE)
218 242 340 394
Forgató-
nyomaték
(Nm)
300 300 560 600
Gyorsulás
0-100 km/óra
(mp)
7,5 7,6 5,4 5,1
Végsebesség
(km/óra)
160 160 200 200
Becsült hatótávolság
Japán WLTP
(km)
450 610 430 580
Hosszúság
(mm)
4595
Szélesség
(mm)
1850
Magasság
(mm)
1655
Tengelytáv
(mm)
2775
Menetkész
tömeg (kg)
1900-2200
Csomagtér
kapacitása (l)
466 408
Kerékméret 235/55R19
(opció: 255/45R20)

 

a videó a hirdetés után indul