Harmadik éve finomítja elektromos szabadidőjárművét a Nissan: 2017-ben az IMx tanulmány, tavaly pedig a szintén Ariya néven bemutatott koncepció előlegezte meg a most sorozatgyártásra érett elektromos szabadidőjárművet.
A vadonatúj elektromos padlólemezre épülő autó négyféle hajtáslánc-változatban kerül majd a piacra: első- és összkerékhajtással, illetve 65 vagy 90 kWh kapacitású akkumulátorral. A teljesítmény 218 és 394 lóerő között változik (ld. táblázat a cikk végén)
Az autót nem is elektromos hajtáslánca teszi különlegessé, hanem a márka új arculatát felvezető formavilág, valamint önvezető képességei.
Előbbi esetben a tisztán elektromos hajtásra fejlesztett padlólemez kompromisszumoktól mentes dizájnt tett lehetővé. Az elülső panelen így nem látszik, hogy egy funkcionális hűtőmaszkot váltottak volna ki vele; a panel alsó szélét megvilágították, így kívülről is látszik, ha az autó indulásra kész. A fényszórók oldalanként négy-négy, egyenként 20 mm-es projektorból állnak, az irányjelző futófényes. Az autó kilenc kéttónusú és öt egyszínű kivitelben lesz elérhető.
Az utastérben a csaknem teljesen sík padló határozza meg a térérzetet, a hátsó láb- és fejtér urasnak ígérkezik, nem utolsósorban a vékony héjú első ülések miatt. Az elektromos hajtás eredendően csekély üzemi zaját bőségesen alkalmazott hangszigeteléssel csökkentették még tovább.
A műszerfal minimalista, a kezelőszervek a mechanikus nyomógombokat imitáló, érintésre rázkódással reagáló virtuális elemek, amelyek használaton kívül nem is láthatók.
Ami az autonóm mobilitási képességeket illeti, az autó az autópályán sávban maradó, a kormány elengedésével is használható ProPILOT 2.0 rendszert alkalmazza.
Az Ariya összkerékhajtási rendszerét a kevéssé dallamos e-4ORCE névre keresztelték; az első és hátsó tengely között a külön villanymotorok összehangolt vezérlésével osztja meg a nyomatékot, míg a bal és jobb oldali kerekeket külön fékezve módosítja a nyomatékeloszlást.
Ariya (2WD) | Ariya (AWD) | |||
Névleges akku-kapacitás (kWh) |
65 kWh | 90 kWh | 65 kWh | 90 kWh |
Motor- teljesítmény (kW) |
160 | 178 | 250 | 290 |
Motor- teljesítmény (LE) |
218 | 242 | 340 | 394 |
Forgató- nyomaték (Nm) |
300 | 300 | 560 | 600 |
Gyorsulás 0-100 km/óra (mp) |
7,5 | 7,6 | 5,4 | 5,1 |
Végsebesség (km/óra) |
160 | 160 | 200 | 200 |
Becsült hatótávolság Japán WLTP (km) |
450 | 610 | 430 | 580 |
Hosszúság (mm) |
4595 | |||
Szélesség (mm) |
1850 | |||
Magasság (mm) |
1655 | |||
Tengelytáv (mm) |
2775 | |||
Menetkész tömeg (kg) |
1900-2200 | |||
Csomagtér kapacitása (l) |
466 | 408 | ||
Kerékméret | 235/55R19 (opció: 255/45R20) |