Toyota Corolla hibrid a versenypályán – jól hangzik, túlságosan is, hogy igaz legyen. Pedig mégis, ugyanakkor mégsem.
A radikálisan átalakuló BTCC (brit túraautó-bajnokság) két év múlva átáll a hibrid versenyautókra. Minden csapat egységes, központilag biztosított hibrid egységet kap, mintegy 40 lóerős teljesítménnyel. Körönként 15 másodpercen át használhatják a gyorsítást segítő eszközt – hogy ezen belül hogyan osztják be az erőt, mindenki maga dönti el.
A hibrid egységet a Cosworth fejleszti, méghozzá azzal a Speedworks Motorsporttal közösen, akik évek óta Toyotával (két éve kvázi hivatalos gyári csapatként) versenyeznek, és bajnokot is adtak a szériának. Alighanem ezért választották a Toyota Corollát tesztautónak.
A technológia még a fejlesztés korai szakaszában jár, de július első napjaiban kipróbálták, hogy működik-e egyáltalán, és szerencsére minden jól ment. A Cosworth-féle hibridet jövőre kísérleti jelleggel már futamokon is fogják használni, de a széles körű bevezetésére csak 2022-től kerül sor.