Zseniális érzékkel vonta el a Ford Bronco modellpárosról a reflektorfényt a Jeep: az újdonság első számú ellenfeléből, a Wranglerből épített egy böszme nagy motorral szerelt tanulmányt.
A kifejezetten terepre tervezett Rubicon modellből építették meg az 5 másodperc körüli 0-100 km/óra gyorsulásra képes, 450 lóerős, 610 Nm nyomatékú motorral szerelt vadállatot. Furcsa kombinációja ez a terepjárásnak és a száguldásnak, hiszen hatalmas terepabroncsok, zárható differenciálművek és 5 centis futóműemelés társul a zabolátlan gyorsulásra termett hajtáslánchoz.
A tanulmányautó kipufogója gombnyomásra vált hangnemet: ha akarjuk, nagyon üvölt, ha akarjuk, csak kicsit.
A lenyűgöző műszaki adatok mellé félbevágott ajtók, bronzszínű dekorelemek, valamint arany cérnával varrott piros bőrülések teremtenek sajátos ízlésű megjelenést.
Utoljára egyébként 1981-ben kínálták V8-assal a Wranglert, illetve annak elődjét: a Jeep CJ 5,0 literes motorja harmatos 125 lóerőt mozgósított.