Három teljesítményszinten: 249, 300 és 350 lóerővel (és ezekhez társuló 600, 650 és 700 Nm forgatónyomatékkal) jelenik meg a Range Rover és a Range Rover Sport palettáján az a háromliteres, soros hathengeres dízelmotor, amelyet frissen fejlesztett ki a Jaguar Land Rover csapata.
A korábbi V6-os és V8-as dízelek helyébe lépő motor nagy ütőkártyája, hogy minden teljesítményszintjén teljesíti a szigorú RDE2 norma nitrogénoxid-kibocsátási előírásait; ezzel a luxus-terepjárók körében az elsők között reagáltak a változó szabályozásokra.
A legerősebb verzió 6,9 mp alatt gyorsítja 100 km/órára a Range Rover Sportot; miközben CO2-kibocsátása 237 g/km. Ezek az értékek összevethetők az eddigi 4.4 V8-as dízel adataival (340 LE, 740 Nm, 6,9 mp, 219 g/km) – a nyolchengeres széndioxid-kibocsátását még az NEDC, nem pedig a szigorúbb WLTP norma szerint mérték, tehát az új motor vélhetően kevesebb CO2-t bocsát ki, mint elődje.