Legyen szó driftversenyről, gyorsulásról vagy pályaversenyzésről, a Mustang Mach-E 1400 prototípus hét darab villanymotorral, 1419 lóerővel vág neki a feladatnak. Hogy ez mennyire így van, azt jól jelzi, hogy az autó, amelyet 10 000 munkaóra ráfordításával hoztak létre, hamarosan bemutatkozik a NASCAR bajnokságban.
Az 56,8 kWh kapacitású, különleges hűtésű, extrém gyors kisütésű nikkel-mangán-kobalt akkumulátorcsomaggal szerelt autó egyformán képes első-, hátsó- és összkerékhajtásra, a sok motor előnye, hogy bármely konfigurációban képes leadni csúcsteljesítményét.
A Mach-E 1400 aerodinamikai csomagja nem kevésbé szélsőséges: 257 km/óránál több mint egy tonnával préseli az aszfalthoz az autót a rengeteg szárny.
A jármű építésénél különleges anyagokat használtak fel. A teljes karosszéria karbon kompozitokból áll például, kivéve a motorházfedelet, amely organikus karbonból: a szénszálas műanyagok fenntartható alternatívájából készült.
Így készült a Ford Mustang Mach-E 1400 prototípus: