Sportos karosszériaelemekkel, méretes hátsó szárnnyal rótta tesztköreit a németországi Nürburgringen a Hyundai i20 N prototípusa. A koreai márka a legendás versenypályán építette fel fejlesztő- és tesztközpontját, így nem csoda, hogy a sportos N modellcsalád legújabb, legkisebb tagját itt érték utol az Auto Express kémfotósai.

A képeken nem látszik egyértelműen, de a sportos modellvariánst szélesebb nyomtáv, nagyobb keréktárcsák és ültetett futómű teszi stabilabbá, a megállásról feljavított fékrendszer gondoskodik. Állítólag a sportverziónak a kormányműve is más lesz, mint az alapmodellnek.

A Nürburgringen tesztel a Hyundai sportos kisautója 1

Az utastérben a szokásos elemekre számítunk: sportülések, vaskos sportkormány és bőrözött váltókar.

Az új generációs i20 vadonatúj padlólemezre épül; a modell eredetileg háromhengeres, egyliteres motorokkal mutatkozott be, de a sportvariáns jó eséllyel megkaphatja a márka valamelyik négyhengeres motorját. Mivel a versenytársak 200 lóerő körüli teljesítményt kínálnak, a Hyundai sem adhatja alább, így kétliteres turbómotorra számítunk, hatfokozatú kéziváltóval.

A Hyundai i20 N valamikor 2021 elején kerülhet piacra Európa-szerte.

A Nürburgringen tesztel a Hyundai sportos kisautója 19