Miután egyetlen turbó nem volt elég a sorhatos dízelmotoron, hozzátettek még egyet. Aztán ez sem volt elég és megszületett a világ első három turbófeltöltővel szerelt hathengeres dízele a BMW-nél, amit M50d jelzésű modellekbe szereltek. 381 lóerő és 740 Nm nyomaték repítette az 5-ös, 7-es, az X5 és X6 modelleket. Hova tovább? Hát, megszületett a quad-turbo dízel!
Kereken 400 lóerővel és 760 Nm nyomatékkal (2000 és 3000 közötti fordulaton) került a korábban említett modellekbe. De a B57D30S0 kódú motor már 1000-es fordulaton 450 Nm nyomatékot tud. Az M550d például 4,4 másodperces 0-100-ra képes vele.
Most viszont búcsúzik ez a mérnöki különlegesség. Részben a komplikált feltöltő rendszer miatt, de leginkább azért, mert nehezen felelne meg a legfrissebb károsanyag-kibocsátási normáknak. A továbbiakban a 40d jelzésű biturbó dízel veszi át a legerősebb szerepét.