Mint arról a Reuters tudósít, Oroszországban már fontolgatják, hogy beépített alkoholszondával vennék fel a harcot az ittas vezetés ellen, és állítólag annak módját is keresik, miként bátorítsák arra az autógyártókat, hogy a gyártósorról legördült modelljeibe, utólag beszereljék az eszközt.

Az egyik helyi lap, a Kommersant tudomása szerint az ipari minisztérium már 2020 végére kidolgozna egy részletes tervet. Úgy tudni, az autó beindításának feltétele lenne, hogy a vezető átmenjen az alkoholszonda-teszten. Az ügyben keresték az illetékes minisztériumot, az azonban nem kommentálta a híreszteléseket.

Oroszországban már hosszú évek óta folyik a harc a közúti biztonság javításáért, valamint az ittas vezetés ellen, és habár a statisztikai adatok javuló tendenciát mutatnak, még mindig 17 ezer ember halálát okozza évente, ami magasabb rátát jelent, mint más országokban.

Ugyanakkor ez jelentősebb pluszköltséget jelentene az autógyártóknak, így elképzelhető, hogy ellenállásba ütközne az orosz állam, főleg azok után, hogy a koronavírus-járvány gazdasági hatásait így is megszenvedik az újautó-eladások terén. Hasonló problémával már az előző kormány is szembesült.

Noha az Egészségügyi Világszervezet (WHO) tavalyi tanulmányából kiderült, hogy 2003 és 2016 között 43%-kal csökkent az alkoholfogyasztás mértéke, továbbra is előszeretettel aposztrofálják az oroszokat ittas vadállatként – teszi hozzá a hírügynökség.

A csökkenés hátterében egyébként az is közrejátszik, hogy számottevően szigorúbbá váltak az otthoni alkoholkészítésre vonatkozó előírások, továbbá a vodka minimumárát is megemelték.