Bármennyire is furcsán hangzik, a Mazda első teljesen elektromos autójából készítettek egy benzines változatot a japán piacra. Az MX-30-asban felénk 35,5 kilowattóra kapacitású akku van és 145 lóerős villanymotor hajtja az első kerekeket. Ezzel városban 264, vegyes használatban már csak 200 kilométer az MX-30-as hatótávja. Aztán jöhet a töltés. A CCS-csatlakozós villámtöltővel a gyári adatok szerint 30-40 perc alatt 80%-ra szívja magát.
Percek alatt töltődik viszont az MX-30 e Skyactiv G, mely igazából egy mild hybrid modell. Ebben 2,0 literes, négyhengeres, szívó benzinmotor van 150 lóerős teljesítménnyel és 213 Nm nyomatékkal (az elektromos 271 Nm-t tud). Hozzá automata váltó vagy hatsebességes kézi jár. Ezzel viszont még nincs vége az MX-30 választéknak, várhatóan hatótávnövelőként ebben tér majd vissza a Wankel-motor.
1981-ben használta a Mazda először az MX jelzést, a Bertone tervezte, roppant futurisztikus MX-81-en. Később aztán különböző koncepciókat jelöltek ezzel a két betűvel, mely egyébként a Mazda Experiment rövidítése. Szériagyártásban először az MX-5-ön jelent meg.