A koronavírus-járvány komoly csapásokat mért a gazdaságra, nem kímélve az autóipart sem. A beszállítók lehetnek a legnagyobb bajban.

„Véleményem szerint a Volkswagen azok között a cégek között lesz, amelyek jobb helyzetben lesznek a válság után, mint előtte voltak, nem utolsósorban azért, mert a konkurensek többsége még nagyobb problémákkal küzd” – fogalmazott Weil a német dpa hírügynökségnek adott interjúban.

„A Volkswagenért a koronavírus-válság által okozott problémák ellenére sem igazán aggódom. Először is azért, mert a Volkswagen összességében nagyon szilárd gazdálkodási alapokon áll. Másodsorban azért, mert a konszern széles nemzetközi bázisra támaszkodik, és az egyik kontinensen elszenvedett forgalomcsökkenést – legalábbis részben – ki tudja egyenlíteni egy másik kontinensen elért jobb eredménnyel, ahogy ezt Európa és Kína példája is mutatja. Harmadsorban pedig azért, mert egy kiváló növekedési perspektívával bíró vállalatról van szó.”

Itt lehet a legnagyobb baj az autóiparban a járvány miatt 1

„Az autóipari beszállítók többségét ugyanakkor az alternatív hajtástechnológiákra való egyébként is problémákkal terhes átállás kellős közepén érte a koronavírus-válság. Attól tartok, hogy az ősz folyamán már kellemetlen hírek tömkelegével kell majd szembesülnünk ezen a téren.”

Stephan Weil szerint a kereslet fellendülésének kellene valamilyen módon lökést adni. „Minden bizonnyal létezik az ártámogatásnál jobb módszer is” – mondta. A koronavírus-válságnak egyszer vége lesz, és hogy a legfontosabb német ipari ágazat a válság után is olyan erős lesz-e, mint előtte volt, az az elkövetkező hónapokban dőlhet el. „Mindenki számára világos kell hogy legyen, hogy itt több ezer munkahelyről és egy fontos ipari struktúra fennmaradásáról van szó” – hangsúlyozta.