Nagy változások történnek a Maseratinál mostanában. 40 520 darab után legurult a sorról az utolsó szívó V8-as GranTurismo, majd bemutatták az új hathengeres turbómotorjukat, de talán a legtöbben a négyhengeres, mild-hybrid Ghiblitől dobták le a láncot. Nem bolondultak meg teljesen az olaszok, csak szükség van ezekre a lépésekre, hogy olyan menő holmik is készülhessenek, mint a Ferrari-motoros limuzin.

A legizgalmasabb Ghibli 3,8 literes, biturbó V8-as motorja 6250-nél adja le 580 lóerős teljesítményét, maximális forgatónyomatéka 730 Nm. Ezzel a négyajtós 4,2 másodperc alatt gyorsul 100-km/órára, a végsebessége pedig egyenesen a szupersportkocsik közé repíti: 326 km/óra. Nyolcsebességes automata váltó és kizárólag hátsókerék-hajtás jár a Ghibli Trofeóhoz, méghozzá önzáró differenciálművel, amivel így látatlanban élményszerű vezetést képzelünk neki. A Trofeo modelleket a pirosas kopoltyúkról és a sötétebb hátsó lámpákról lehet felismerni. Bent a nagyobb érintőképernyős fedélzeti rendszer az újdonság.

580 lóerős Ferrari-motor, szedán Maseratiban 19

Nagytestvérek

Ugyanúgy 580 lóerővel és 730 Nm nyomatékkal kerül a biturbó V8-as motor a Maserati Quattroporte és a Levante modellekbe. A nagy limuzin 4,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órás sebességre, a szabadidő-autónak az összkerékhajtás miatt 4,1 másodperc alatt is összejön a sprint. Cserébe valamivel alacsonyabb, 302 km/óra a végsebessége, ami azért így s elég bitang egy szabadidő-autótól.

Karbon légterelőket, új hűtőmaszkot és piros kopoltyúkat kapnak a Trofeo modellek, valamint a legfrissebb fedélzeti rendszert. Vérbeli sportautók hiányában átmenetileg ezek a sokajtósok a leggyorsabb Maseratik. Ideje lesz már villantani azt az MC20-at!