Akár rendeltetésszerű használat alatt is túlhevülhet a konnektorról tölthető Ford Kugák akkumulátora, ezért a 2019 július 1. és 2020 június 5. között gyártott autókra visszahívást hirdetett a gyártó. A brit Autocar magazin információi szerint úgy 27 ezer autót érint ez a probléma.
Négy darab konnektorról tölthető Ford Kuga gyulladt ki, ezeket az autókat vizsgálták ki a Fordnál. Arra jutottak, hogy a másodlagos fedélzeti diagnosztikai csatlakozó szigetelése megsérülhet, ami miatt víz juthat az akksihoz, ez pedig rövidzárlatot okoz. Emiatt néhány akkumulátorcella túlmelegedhet, ez pedig tűzhöz vezet.
Azokat, akik mégis használnák Ford Kugájukat, arra kérik, hogy az ellenőrzésig vagy a javítás elvégzéséig EV Auto módban közlekedjenek és ne töltsék azt. Az EV Auto módban a Kuga maga dönti el, mikor optimális villanyról közlekedni, és mikor indítsa be a benzinmotort, így a leginkább kíméletes.
Egyes források szerint egy hővédő pajzs lesz a megoldás, mely a túlmelegedés ellen nem véd, de a tűzveszélyt megakadályozza. Mások valamiféle tömítőt emlegetnek. A Ford szerint rövid időn belül megtalálják a legjobb javítási megoldást.