Két dologgal nem rendelhető a Toyota Supra: vászontetővel és kézi váltóval. Hogy ennek az-e az oka, hogy a BMW nem szeretne erősebb konkurenst a Z4-esnek, vagy a japánok találtak ésszerű magyarázatot a döntésre, voltaképp mindegy. A projektet vezető Tada Tecuja ugyanakkor az első pillanattól fogva azt hangoztatta, hogy nem elvi, hanem gyakorlati okból vetették el a manuális erőátvitelt, és amennyiben valós igény mutatkozik a manuális opcióra, komolyan megfontolják annak lehetőségét.

Az első két modellévben erre nem került sor, ám a Toyota folyamatosan hozza ki az új modellvariánsokat, a négyhengeres, kismotorostól kezdve az emelt teljesítményűig. A legfrissebb értesülés, hogy a Toyota 2023-ra elkészíti a típus szélsőségesen sportos, akár 500 lóerős Supra GRMN változatát. A kézi váltó viszont még ennél is korábban megérkezhet, legalábbis japán lapok szerint.

Jöhet a kézi váltós Toyota Supra 1

Mivel jelenleg a világ különböző piacain négy teljesítményszinten létezik a Supra (a kétliteres, négyhengeres blokk 197 és 258 lóerővel, a 3,0 literes, soros hathengeres erőforrás 340 és 387 lóerővel elérhető), nem tudni, hogy melyik verzió kaphat hárompedálos konfigurációt.

Normál esetben a leggyengébb belépő modell hangzana logikusnak, ám a Supra nem átlagos autó, ezért ha megvalósul a kézi váltó, az sokkal inkább ínyencfogás, mint költségcsökkentő megoldás lesz. Éppen ezért – a japán magazin szerint – a kétliteres motor eredetileg bemutatott, nagyobb teljesítményű (258 LE, 400 Nm) verziója tűnik a legesélyesebb jelöltnek, hiszen a sorhatos modellénél csekélyebb tömegével eleve közelebb áll a puritán sportautók klasszikus receptjéhez.

Jöhet a kézi váltós Toyota Supra 9

Hogy ez a variáns már a 2022-es modellévben színre lép-e, vagy bevárja a kétszer erősebb csúcskivitelt, egyelőre még nem tudható – az előbbi mellett szól az a szintén Tecuja Tadától származó, korábbi információ, hogy a Supra projekt jelenlegi erőforrásai nem teszik lehetővé, hogy egyszerre több fejlesztéssel is foglalkozzanak.