A Škoda több mint 11 milliárd forintnak megfelelő beruházással készítette fel központi csehországi üzemét az Enyaq gyártására. Nem csoda, hiszen teljesen új technológiáról van szó, amelyet most elsőként alkalmazott a márka. A VW-csoport moduláris elektromos padlólemezére (MEB) épülő Enyaq iV dinamikus formában értelmezi újra nem csak a Škoda formanyelvét, de az egész márkát is.

Ha filmen is megnéznéd a legújabb, elektromos Škodát, kattints ide!

Hogy nem átlagos Škodáról van szó, az már a kivilágított hűtőmaszkról nyilvánvaló: a 130 LED-del megvilágított struktúra alapfelszerelésként jár ahhoz a Founders Edition limitált szériához, amely pontosan 1895 példányban lesz elérhető, tisztelegve a Laurin & Klement gyár 125 évvel ezelőtti alapítása előtt.

Mindent másképp csinál az elektromos Škoda SUV 1

A fénylő hűtőmaszk, akárcsak a dinamikus hátsó irányjelzők, induláskor és érkezéskor fényjátékkal köszöntik az utasokat; a fényszóró minden esetben LED-es, opcióként akár oldalanként 24 szegmensből álló mátrix LED-es konfigurációban.

A padlóba integrált akkumulátor-csomaggal szerelt padlólemezre háromféle kapacitással, öt különböző motorteljesítménnyel, hátsó- vagy összkerékhajtással készül az Enyaq, amellyel akár vontathatunk is, legfeljebb 1,4 tonnáig (8% emelkedő).

Mindent másképp csinál az elektromos Škoda SUV 79

Az Enyaq iV 4649 mm hosszú, 1879 mm széles, 1616 mm magas, tengelytávja 2765 mm. Viszonyításképpen a Kodiaq 4697 mm hosszú, 1882 mm széles, és 1681 mm magas, tengelytávja 2791 mm. Az Enyaq csomagtartója 585 literes (a Kodiaq-é 560), a közegellenállási együttható 0,27. A kerekek 18-21 colos méretben rendelhetők.

Az elektromos crossover így épp csak

Modell Enyaq
50 iV
Enyaq
60 iV
Enyaq
80 iV
Enyaq
80x iV
Enyaq
RS iV
Hajtás-
képlet
4×2 4×2 4×2 4×4 4×4
Rendszer-
teljesítmény
(kW / LE)
109 / 147 132 / 178 150 / 203 195 / 264 225 / 304
Össz-
nyomaték
(Nm)
220 310 310 425 460
0-100
km/óra
gyorsulás
(mp)
11,4 8,7 8,5 6,9 6,2
Végsebesség
(km/óra)
160 160 160 160 180
Hatótávolság
(km, WLTP)
340 390 510 460 460

Az utastérben letisztult felületek, tematikusan összeállított felszereltségi csomagok, valamint egy túlzás nélkül gigantikus, 13 colos képátlójú érintőképernyő definiálja újra a Škoda márkát. Utóbbin kívül okostelefonról is vezérelhető az autó számos funkciója, így az akkutöltés vagy a klímaberendezés.

Mindent másképp csinál az elektromos Škoda SUV 80

Az Enyaq újdonsága a kétszintű head-up kijelző, amely a szokásos, alsó vetítés mellett egy magasabb, nagyobb felületen is dolgozik: itt kiterjesztett valóságú megjelenítéssel segíti  a sávban tartó automata, az adaptív tempomat és egyéb rendszerek használatát.

A különböző vezetőtámogató funkciók közül kiemelkedik a programozható parkolórobot, amely képes megtanulni egy tetszőleges útvonalat (mondjuk a kertkaputól a garázsig), és oda automatikusan beállni az autóval.

Mindent másképp csinál az elektromos Škoda SUV 81

A Škodánál megszokott ötletes megoldások az Enyaq-ból sem hiányoznak: a töltőkábel külön tisztítóeszközt, a töltőaljzat védő sapkát kapott; utóbbinak saját tárolóhelye van a csomagtérpadló alatt. Az utastérben kétszintű padlókonzol kínál tárolási lehetőségeket, míg a fenntarthatóságról speciális ökoszövetek, illetve természetes cserzésű bőrök gondoskodnak.

Az Enyaq-hoz háromféle otthoni fali töltőbox kapható, akár 11 kW teljesítménnyel, de 50 kW-os gyorstöltésre is van lehetőség. A legnagyobb kapacitású (82 kWh) akku 38 perc alatt tölthető 80%-ra. A belépő modell akkuja 55 kWh-os, míg a középső szinten 62 kWh az akkumulátor kapacitása.

Mindent másképp csinál az elektromos Škoda SUV 82