A Škoda több mint 11 milliárd forintnak megfelelő beruházással készítette fel központi csehországi üzemét az Enyaq gyártására. Nem csoda, hiszen teljesen új technológiáról van szó, amelyet most elsőként alkalmazott a márka. A VW-csoport moduláris elektromos padlólemezére (MEB) épülő Enyaq iV dinamikus formában értelmezi újra nem csak a Škoda formanyelvét, de az egész márkát is.
Ha filmen is megnéznéd a legújabb, elektromos Škodát, kattints ide!
Hogy nem átlagos Škodáról van szó, az már a kivilágított hűtőmaszkról nyilvánvaló: a 130 LED-del megvilágított struktúra alapfelszerelésként jár ahhoz a Founders Edition limitált szériához, amely pontosan 1895 példányban lesz elérhető, tisztelegve a Laurin & Klement gyár 125 évvel ezelőtti alapítása előtt.
A fénylő hűtőmaszk, akárcsak a dinamikus hátsó irányjelzők, induláskor és érkezéskor fényjátékkal köszöntik az utasokat; a fényszóró minden esetben LED-es, opcióként akár oldalanként 24 szegmensből álló mátrix LED-es konfigurációban.
A padlóba integrált akkumulátor-csomaggal szerelt padlólemezre háromféle kapacitással, öt különböző motorteljesítménnyel, hátsó- vagy összkerékhajtással készül az Enyaq, amellyel akár vontathatunk is, legfeljebb 1,4 tonnáig (8% emelkedő).
Az Enyaq iV 4649 mm hosszú, 1879 mm széles, 1616 mm magas, tengelytávja 2765 mm. Viszonyításképpen a Kodiaq 4697 mm hosszú, 1882 mm széles, és 1681 mm magas, tengelytávja 2791 mm. Az Enyaq csomagtartója 585 literes (a Kodiaq-é 560), a közegellenállási együttható 0,27. A kerekek 18-21 colos méretben rendelhetők.
Az elektromos crossover így épp csak
Modell | Enyaq 50 iV |
Enyaq 60 iV |
Enyaq 80 iV |
Enyaq 80x iV |
Enyaq RS iV |
Hajtás- képlet |
4×2 | 4×2 | 4×2 | 4×4 | 4×4 |
Rendszer- teljesítmény (kW / LE) |
109 / 147 | 132 / 178 | 150 / 203 | 195 / 264 | 225 / 304 |
Össz- nyomaték (Nm) |
220 | 310 | 310 | 425 | 460 |
0-100 km/óra gyorsulás (mp) |
11,4 | 8,7 | 8,5 | 6,9 | 6,2 |
Végsebesség (km/óra) |
160 | 160 | 160 | 160 | 180 |
Hatótávolság (km, WLTP) |
340 | 390 | 510 | 460 | 460 |
Az utastérben letisztult felületek, tematikusan összeállított felszereltségi csomagok, valamint egy túlzás nélkül gigantikus, 13 colos képátlójú érintőképernyő definiálja újra a Škoda márkát. Utóbbin kívül okostelefonról is vezérelhető az autó számos funkciója, így az akkutöltés vagy a klímaberendezés.
Az Enyaq újdonsága a kétszintű head-up kijelző, amely a szokásos, alsó vetítés mellett egy magasabb, nagyobb felületen is dolgozik: itt kiterjesztett valóságú megjelenítéssel segíti a sávban tartó automata, az adaptív tempomat és egyéb rendszerek használatát.
A különböző vezetőtámogató funkciók közül kiemelkedik a programozható parkolórobot, amely képes megtanulni egy tetszőleges útvonalat (mondjuk a kertkaputól a garázsig), és oda automatikusan beállni az autóval.
A Škodánál megszokott ötletes megoldások az Enyaq-ból sem hiányoznak: a töltőkábel külön tisztítóeszközt, a töltőaljzat védő sapkát kapott; utóbbinak saját tárolóhelye van a csomagtérpadló alatt. Az utastérben kétszintű padlókonzol kínál tárolási lehetőségeket, míg a fenntarthatóságról speciális ökoszövetek, illetve természetes cserzésű bőrök gondoskodnak.
Az Enyaq-hoz háromféle otthoni fali töltőbox kapható, akár 11 kW teljesítménnyel, de 50 kW-os gyorstöltésre is van lehetőség. A legnagyobb kapacitású (82 kWh) akku 38 perc alatt tölthető 80%-ra. A belépő modell akkuja 55 kWh-os, míg a középső szinten 62 kWh az akkumulátor kapacitása.