„Nyilvánvalóan építhettünk volna egy elektromos Volvo P1800-at, amely a legújabb technológiával, kényelemmel és luxussal van feltöltve. De nem ezt akartuk!” – mondta Christian Dahl, a Cyan Racing vezérigazgatója és alapítója. És mennyire nagyon jól tették, hogy a vagányabb irányba vitték el a Volvo szép kupéjának felújítását. Mert a P1800-as veteránnak sem utolsó, de modern technikával töltött pályagépnek talán egy kicsit izgalmasabb.

410 lóerő egy 990 kilós öreg Volvóban 1

Még az 50-es évek végén kezdték a Volvo P1800-as projektet, de a gyártás csak 1961-ben indult be, méghozzá Angliában. Minőségi problémák miatt azonban hamar átköltöztették a gyártást a Volvo hazájába, Svédországba. 1,8 literes, 118 lóerős négyhengeres motorja egyenes leszármazottja a teherautókba szánt V8-asoknak, épp ezért rettentően megbízható. Annyira, hogy ötmillió kilométert futott példány is van P1800-asból. Leginkább viszont Roger Moore, egész pontosan az általa alakított Simon Templar és Az Angyal című sorozat hozta meg az autónak a népszerűséget.

410 lóerő egy 990 kilós öreg Volvóban 29

Elképesztő munkát végzett a P1800-ason a Geely versenypartnere, a Cyan Racing. Ők azok, akik háromszor nyerték meg a túraautó-világbajnokságot (WTCC). Látszik is az autón, hogy igazi pályagép lett belőle. A jelzésértékűen meghagyott lökhárítók, a lyuggatott gépháztető és a masszív szélesítések alatt ülő hatalmas felnik mind csalhatatlan jelei annak, hogy ez nem a templombajárós Volvo.

410 lóerő egy 990 kilós öreg Volvóban 30

Miközben az egész autóipar kezd elfordulni a belső égésű motoroktól, a Cyan meg akarta mutatni, hogy milyen az, amikor a ’60-as évek gyönyörű formája találkozik egy modern turbómotorral. Ezért fogták a Volvo S60 TC1 túraautó 2,0 literes négyhengeresét és belepakolták. 413 lóerős teljesítmény és 455 Nm nyomaték viszi a 990 kilogrammos autót. Hozzá a Holinger ötgangos dog leg kézi váltóját csatlakoztatták, itt balra lent van az 1-es fokozat, így a fontosabbik négy gyorsabban, egy H-n belül kapcsolható. A fékeket az AP Racing szállítja.

410 lóerő egy 990 kilós öreg Volvóban 31

155 millió forintért kínálják majd a Volvo P1800 Cyant, melyet erősen korlátozott darabszámban készítenek majd. Cseppet sem lennék meglepve, ha pillanatok alatt elkelne mind. Mert ami ennyire jól néz ki, azt aranyáron is elkapkodják.