Megérkezett a luxusautó-gyártás ikonja, a Mercedes-Benz S-osztály új generációja. A koronavírus-világjárvány miatt egy online sajtótájékoztatón bemutatott hetedik generációs modell a gyártó szerint új szintet jelent a „modern luxus” világában. Ezt jelzi például, hogy az első ülések beállításához, fűtéséhez és a 10 programból álló masszázsfunkció működtetéséhez 19 apró motort építettek be az ülésekbe.

Minden, amit tudni lehet az új Mercedes S-osztályról 1

A legfontosabb újítások többsége az autógyártás és az informatika összekapcsolódásából, az ágazat digitális átalakulásából adódik. Így az új S-osztályú Mercedesekben elérhető a többi között az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) elnevezésű információs és szórakoztató rendszer, amelynek az az egyik tulajdonsága, hogy az utastérben elhelyezett kamerák képeit elemezve megtanulja értelmezni a vezető testbeszédét, és gesztusok alapján is képes végrehajtani utasításokat. Azonban a rendszer része a Hey Mercedes elnevezésű digitális asszisztens is, amely hanggal irányítható.

A járműgyártás hagyományos technológiájához tartozó újítások között van a négykerék-kormányzás. A kocsi hátsó kerekei akár 10 fokos szögben is elfordulhatnak, aminek révén a több mint öt méter hosszú autó viszonylag kis helyen meg tud fordulni. Az e-active body control elnevezésű megoldás révén pedig néhány tizedmásodperc alatt megemelkedik a kocsi karosszériája, ha az a veszély fenyegeti, hogy oldalról belehajt egy jármű.

Minden, amit tudni lehet az új Mercedes S-osztályról 17

Hossza kiviteltől függően 5,179 vagy 5,289 méter, tengelytávja 3,179 vagy 3,216 méter, szélessége 1,954 méter, magassága pedig 1,503 méter. A karosszéria légellenállási együtthatója kiemelkedően alacsony 0,22-re csökkent, ez a szám az előző generációnál 0,24 volt, ez biztosan jót tesz majd a fogyasztásnak.

A benzines motorválaszték az S450 és az S500-as modellekkel startol. Ezekbe 3,0 literes turbómotort találunk a gépháztető alatt, 367, illetve 435 lóerővel. Dízelfronton az S350d és S400d hengerűrtartalma 2,9 liter, a hathengeres blokkok 286 vagy 330 lóerő teljesítményűek. A benzinmotorok fogyasztását mild hibrid rendszerrel próbálják csökkenteni, amely 21 lóerős villanymotort tartalmaz.

Minden, amit tudni lehet az új Mercedes S-osztályról 18

Később érkezik az S580: 4 literes, ikerturbós V8-as motorral és 500 lóerővel, illetve lesz egy S580e konnektoros hibrid változat is. Aztán ott lesznek még az AMG-modellek: az S63e 700, az S73e pedig 800 lóerő feletti összteljesítménnyel kecsegtet.

 

A Mercedes-Benz S-osztály nemcsak az egyik legnépszerűbb luxuslimuzin a világon, hanem „a márka szíve” – emelte ki a bemutatón Ola Kallenius, a Daimler vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a cég jövőjét az ilyen autók jelentik.

A német sajtóban ismertetett elemzések szerint a Kecskeméten Mercedes-gyárat üzemeltető társaságnak kulcsfontosságú az S-osztály sikere, mert ugyan viszonylag kevés darabot értékesítenek belőle, de igen jelentős haszonnal. Ágazati becslések szerint az S-osztály biztosítja a cég működési eredményének 15-20 százalékát, míg az árbevételben csupán 3 százalék az aránya.

Minden, amit tudni lehet az új Mercedes S-osztályról 19

Az új generáció bemutatójára összeállított tájékoztató szerint S-osztályú Mercedeseket 1972 óta gyártanak, és nagyjából 500 ezret adtak el. A modell az utóbbi 10 évben főleg Kínában, az Egyesült Államokban, Dél-Koreában és Németországban volt népszerű. A tájékoztatóban ár nem szerepel. Az előző nemzedékhez tartozó Mercedes alapára 30 millió forint felett van.