Az eredeti Jeep Grand Wagoneer 1984-ben lépett színre, és olyan kényelmi funkciókkal kényeztette vásárlóit, amelyet akkoriban csak a luxusszedánoktól lehetett elvárni – megspékelve persze a Jeep márkától megszokott terep- és vontatási alkalmassággal.
Most ismét lesz Grand Wagoneer, vagy legalábbis lehet: a Jeep ugyanis egyelőre tanulmányként mutatta be a hatalmas autót. A pontos méretek egyelőre nem ismertek, az viszont árulkodó, hogy a hátsó sorban mindössze két ülést helyeztek el, monitorból viszont három is került ide (mindhárom 10,1 colos): egy-egy az utasok előtt, egy harmadik pedig középen – erről vezérelhetők a komfort-funkciók.
Az első utas elé is jutott egyébként egy külön képernyő: ez ugyanúgy 10,25 colos, mint a középkonzol alsó, másodlagos kijelzője; az elsődleges érintőképernyő 12,1, a digitális műszeregység 12,3 colos. A klímaberendezés négy zónára osztva temperálja a három üléssoros utasteret, amelyet fenntartható anyagokból rendeztek be. Nem ez azonban a tanulmányautó egyetlen környezetbarát jellemzője: hajtásáról plug-in hibrid erőforrás gondoskodik.
Emellett ugyanakkor megőrizte elvárható terepalkalmasságát, miközben a közúti kényelemről légrugózás, valamint független első és hátsó kerékfelfüggesztés gondoskodik.
A Grand Wagoneer csak része a márka megújulási programjának: hamarosan érkezik a kisebb Wagoneer is, amely 1962-ig vezetheti vissza vérvonalát.
A jelek szerint a megvilágított hűtőmaszk lesz az év legfelkapottabb avantgárd stíluseleme: a Rolls-Royce Ghost, a Škoda Enyaq és a Hyundai Tucson után a Jeep Grand Wagoneer is fénnyel hangsúlyozza ki orr-részét. A teakfa fényszórókeretek ellenben teljességgel egyediek, ahogy a 24 colos kerekek agyának plexibetétje sem átlagos stíluselem.
Szintén teakfa borítja a tetősín lekötési pontjait, míg a belső térben jól újrahasznosítható üveg dekorbetéteket és fenntartható forrásból származó, nyers alumínium felületeket találunk. Újrahasznosítható a tetőkárpit is, míg az üléskárpitok reciklált anyagból készültek.
Az audiorendszert az amerikai McIntosh céggel terveztették; ők 23 hangszórót és egy 24 csatornás erősítőt építettek be.