Amint a fapados autók egyre népszerűbbé válnak, úgy pakolnak magukra egyre több költségnövelő szolgáltatást, és a végén már az anyjuk sem ismerne rájuk. A Dacia azonban nem kíván a Škoda nyomdokaiban járni: ígéretük szerint hiába hoz a hamarosan érkező modellváltás látványos új értékeket, a márka megmarad annak, aminek ügyfelei megszerették: olcsó és egyszerű közlekedési megoldásnak.
Hogy ez műszaki és technológiai szempontból mit jelent, az majd kiderül a harmadik generációs Dacia Sandero és Sandero Stepway világpremierjén, szeptember 29-én. Az viszont biztos, hogy sokkal jobban fog kinézni a városi Dacia: azonos alapterülete dacára sportosabbnak, szélesebbnek és alacsonyabbnak hat, köszönhetően a szélesebb nyomtávnak, a kerékív síkjába kihozott kerekeknek, a döntöttebb szélvédőnek és az alacsonyabb, ugyanakkor lendületesebb tetővonalnak.
A Stepway variáns a jelenleginél is markánsabban különül majd el az alapmodelltől: más lesz a hűtőmaszkja, módosul a motorházfedél, és a lökhárító is teljesen más rajzolatot kap.
A két modellt összeköti a Dacia új fénydizájnja, amelyben az első és a hátsó lámpatesteket Y alakú LED-es fénybetétek tagolják. Ezzel az új Logannél (fent) is találkozunk majd, amely a jelek szerint a Sandero lépcsőshátú variánsaként folytatja a karrierjét.