A címvédők sikerét hozta a hétvégi Eger Rally. A Vincze Ferenc-Bacigal Igor kettős határozott versenyzéssel utasította maga mögé a komplett mezőnyt, megszerezve idei első futamgyőzelmét. A Škoda Fabia Rally2 EVO-val versenyző páros a 11-ből 7 gyorsaságin futotta a legjobb időt, de a sikerüket leginkább annak köszönhették, hogy az utolsó körre a felhasználható 14-ből megspóroltak 4 vadonatúj abroncsot, így nem csak versenyt, de az utolsó, extra pontokat adó erő gyorsaságit is megnyerték.
Érdekesség, hogy Vincze 2017 és 2019 után a harmadik, míg navigátora immár a hatodik egri futamgyőzelmének örülhetett a Dobó téren.
Velenczei Ádám Szőke Tamással az oldalán nagyon közel járt élete első Rally1-es sikeréhez, a nyolcadik szakasz után mindössze 2,5 másodperc választotta el a földijétől, de az utolsó körben, a Power Stage-n, egy apróbb hiba után inkább elengedte az aranyat a 28 esztendős sofőr, minthogy a fák között kössenek ki a felhordásos pályán a Fabia EVO-val.
A harmadik pozícióban a 2018-as bajnok Hadik Andrást köszönthettük, aki a szombati, éjszakai gyorson még ott lopózott a szécsényi škodások mögött, de a futam második napján nem tudott érdemben nyomást gyakorolni a fiatalokra. A Salgón elkövetett hiba után így is egy értékes bronzot szerzett a Hadik-Kertész kettős, ami még sokat érhet a fordos duó számára az év végi elszámoláskor.
A negyedik helyen, a 19 éves cseh tehetség, Petr Semerád végzett egy magyar csapat, a Topp Cars által felkészített Škoda Fabiával, míg az első ötöt Német László és Szabó István zárta szintén egy Mlada Boleslav-i R5-tel. A miskolci pilóta megforgott az utolsó szakaszon, így mindössze 1,4 másodperccel előzte meg a Ford Fiesta MK II-vel még mindig csak barátkozó Balogh Jánost és Holczer Dánielt.
Az első futam győztese, Turán Frigyes még az első nap, az esti gyorson hibázott és felborult a VW Polóval. Sem az autó, sem a benne ülő páros nem sérült meg komolyabban, így Friciék folytatni tudták a versenyt, a Korda Racing pedig a nap végi szervizben teljesen újjávarázsolta az R5 Gti-t. A Turán – Bagaméri páros a vasárnapot teszt jelleggel teljesítette, a Power Stage-n pedig mentett két plusz pontot az összetettben. Négy perc hátránnyal a 16. helyen zárták a futamot.
Az RC4, azaz a kétkerék-meghajtásos mezőnyben a Szauer – Kerék duó duplázott, míg a Peugeot Kupában a Salgó Rally-t egy feltartás miatt elbukó Német- Adorján kettős bizonyult a leggyorsabbnak. Az ORC-t hatalmas csatában, a kétszeres bajnok Gyarmati-Kocsis páros nyerte az első futam győztese, a Rongits – Hannus egység előtt.
A 2020-as Eger Rally végeredménye:
1. | Vincze Ferenc – Bacigal Igor #1 Škoda Fabia Rally2 Evo |
RC2 |
01:02:37.4 | |
2. | Velenczei Ádám – Szőke Tamás #5 Škoda Fabia R5 Evo |
RC2 |
01:02:44.2 | +06.8 +06.8 |
3. | Hadik András – Kertész Krisztián #9 Ford Fiesta R5 MK II |
RC2 |
01:02:51.2 | +13.8 +07.0 |
4. | Semerád, Petr – Hovorka, Jiŕi #4 Škoda Fabia Rally2 |
RC2 |
01:03:48.3 | +01:10.9 +57.1 |
5. | Német László – Szabó István #2 Škoda Fabia R5 |
RC2 |
01:04:07.7 | +01:30.3 +19.4 |
6. | Balogh Jani – Holczer Dániel #8 Ford Fiesta R5 MK II |
RC2 |
01:04:09.1 | +01:31.7 +01.4 |
7. | „Csucsu” – Tóth Imre #24 Citroën C3 R5 |
RC2 |
01:04:30.6
30.0
|
+01:53.2 +21.5 |
8. | Bodolai László – Deák Attila #3 Ford Fiesta R5 MK II |
RC2 |
01:04:47.8
40.0
|
+02:10.4 +17.2 |
9. | Osváth Péter – Nemes Csaba #76 Škoda Fabia R5 |
RC2 |
01:05:00.8 | +02:23.4 +13.0 |
10. | Trencsényi József – Verba Gábor #99 Škoda Fabia R5 |
RC2 |
01:05:03.4
10.0
|
+02:26.0 +02.6 |
A verseny részletes eredménye ezen linken érhető el:
A futammal kapcsolatos további érdekességekért pedig a hivatalos honlapot érdemes felkeresni.
Szöveg Vörös Gergő Fotó: Molnár János, Szabó-Jilek Ádám