A közelmúltban új alapokra helyezte működését a Renault-Nissan szövetség, és hogy komolyan gondolják a kompetenciaalapú tevékenység-megosztást, valamint a jövedelmezőségre való, eddig valahogy háttérbe szorított törekvést, jól jelzi a mostani hír: a Nissan vezérigazgatója szerint a következő Micra már nem Nissan lesz, hanem „a Renault-t fogjuk megkérni, hogy fejlessze ki és gyártsa le azt a számunkra.”
A Nissan Micra már most is Franciaországban, a Renault-nál készül egyébként, ám az a flins-i üzem, ahol gyártják, néhány éven belül újrahasznosító központként működik majd tovább.
A szövetségnek jelentős takarékossági intézkedésekre lesz szüksége a túléléshez – az Automotive News Europe szerint a cégcsoport az év első felében 7,29 milliárd eurós veszteséget könyvelt el.
Ennek keretében világszerte közel 15 ezer munkahelyet szüntetnek meg, a gyártást pedig visszaveszik a jelenlegi 80%-ára – ami azt is jelenti, hogy a Renault-Nissan Szövetség átmenetileg kiszáll a világ legnagyobb autógyártója címért folytatott küzdelemből.