Mindössze 2,9 másodpercre van szüksége a nem egészen másfél tonnás menetkész tömegű Maserati MC20-asnak, hogy álló helyzetből elérje a 100 km/órát, 8,8 szekundum, hogy 200-ra gyorsuljon, a száguldás pedig csak valahol 325 km/óra felett ér véget.
Az MC20, amelynek neve motorsportos küldetésére (Maserati Corsa) és születési évére utal, nem csak fehér színével (azért kék, fekete, szürke, sárga és piros fényezés is kérhető lesz) és elnevezésével idézi a 2004-ben bemutatott, legendás MC12-est.
Legnagyobb büszkesége a már említett, 630 lóerős, 730 Nm nyomatékú, vadonatúj fejlesztésű 3.0 V6-os Nettuno turbómotor, amelyet a Maserati frissen felépített, modenai motorfejlesztő központjában fognak gyártani, annak a történelmi Viale Ciro Menotti gyártóüzemnek a közelében, ahol a modell új összeszerelő sorát felépítették.
A Maserati viszonylag gyorsan, két év alatt tervezte meg az MC20-ast; a folyamatban mindvégig szorosan együttműködtek a dizájnerek és a mérnökök. A fejlesztési időt nagyban lerövidítette a virtuális tesztszimulátor, ahol a dinamikus tesztek 97 százalékát elvégezhették, így a prototípusokra és tesztpilótákra már csak a finomhangolás maradt.
Az aerodinamikai csomagot például kétezer munkaórányi szélcsatorna-vizsgálat és több mint ezer számítógépes szimuláció után véglegesítették
A karbon kompozitokból felépített, vezetőcentrikus belső térben két darab 10 colos képernyőt találunk; a padlókonzolon kapott helyet az üzemmódváltó (GT, Eső, Sport, Corsa és ESC OFF – azaz lehetőség lesz az elektronikai védvonal teljes kiiktatására), valamint az olyan nélkülözhetetlen funkciók, mint a vezeték nélküli okostelefon-töltő. Minden egyéb gomb és kezelőszerv (beleértve a motorindító gombot és a rajtautomata kapcsolóját) a kormányon található. Természetesen Alexa digitális asszisztens, okostelefon-integráció, valamint fedélzeti wifi is szerepel a listán.
A modell gyártása 2020 vége felé indul, megrendeléseket már elfogad a Maserati, bár az árak még nem publikusak. A későbbiekben kabrió is készül az MC20-asból, illetve várható egy tisztán elektromos variáns megjelenése is.