Akár három éven belül forgalomba kerülhetnek az első olyan kompakt és középkategóriás Peugeot-modellek, amelyek már az új eVMP moduláris elektromos platformot alkalmazzák.

A Peugeot 2013 óta használja az EMP2 padlólemezt, amelyre számos részben vagy teljesen elektromos modell épül már ma is, az 508 PHEV-től a 3008 PHEV-n át az e-Traveller és e-Rifter modellekig. Az első olyan típus, amely erre a platformra épült, a 308-as, lassan befejezi pályafutását, a következő modell pedig minden bizonnyal már az eVMP padlóra épül majd.

Nem gyárt már autót villanymotor nélkül a Peugeot? 1

A Peugeot és társmárkái (a Citroën, a DS és az Opel) elsősorban hálózatról tölthető villanyautókban gondolkodnak, árulták el; hibrid hajtásláncot csak bizonyos piacokon fognak árulni.

Az eVMP platform tengelytávra vetített akkumulátorkapacitása 50 kWh/m lesz, ami mértékadónak számít az elektromos járművek piacán – a jelenlegi Peugeot e-Traveller hosszabb (3275 mm) tengelytávú kivitele egy 75 kWh kapacitású akkumulátornak ad helyet, az új eVMP padlólemezen ellenben azonos tengelytávon elméletileg több mint kétszer ekkora (163,75 kWh) kapacitású akkumulátor férne el – ehhez a padló alatti teljes teret hasznosítja a konstrukció.

Nem gyárt már autót villanymotor nélkül a Peugeot? 15

Ez összecseng azzal, hogy az új architektúra hatótávolsága is kétszerese lesz az e-Travellerének: a Peugeot tengelytávtól függően 400-650 kilométerrel számol.

„Az eVMP platform projektje kiváló példája annak, hogy a kutatás-fejlesztés és a gyártáselőkészítés terén alkalmazott, takarékos megközelítés révén az élvonalbeli, ultramodern technológiákat is megfizethető formában tudjuk elérhetővé tenni ügyfeleink számára” – mondta Nicolas Morel, a PSA csoport kutatás-fejlesztési igazgatója.