Grand i10 Nios: ezen az arisztokratikus néven forgalmazza új generációs városi kisautóját Indiában (valamint Dél-Amerikában) a Hyundai. A típus a közelmúltban kiegészült egy Corporate limitált szériával, ami a 8 helyett 10 colos érintőképernyő és a motorosan behajtható, irányjelző fényes külső visszapillantó tükrök mellett két valóban hasznos (vagy legalábbis hasznosnak hangzó) extrát is kínál.
Az egyik a baktériumölő szerrel bevont üléskárpit, a másik pedig a HEPA-szűrős, kézmozdulatokkal vezérelhető légtisztító. Ez utóbbi különösen elegánsan hangzik, főnek annak fényében, hogy a Hyundai csoport tavaly bejelentette, hogy a klímaberendezésbe integrált, hatékony filteren dolgozik, amelyhez kapcsolódóan az érintőképernyőn keresztül nyomon követhetjük a levegő szennyezettségi fokát.
Itt azonban szó sincs erről: a Corporate kivitelű i10-esekhez olyan, tartozékként megvásárolható, pohártartóba illeszthető szűrőt kínálnak, amelyet egyébként bármelyik kínai webáruházból magunk is beszerezhetünk, illetve amit a Hyundai bármelyik (indiai) kereskedésében megvásárolhatunk.
Ez persze nem jelenti azt, hogy ne érzett volna rá egy fontos piaci résre a forgalmazó: Indiában a mai napig közel ötmillió megbetegedést és majdnem 80 ezer halálesetet regisztráltak a koronavírus-járvány kapcsán, ami ugyan a népesség számához képest elenyésző, de mégis csak motiváló tényező lehet ahhoz, hogy inkább légszűrős autót válasszunk, mint nem légszűrőset. Nem kell azonban koronavírus, hogy Indiában légtisztítót vegyen az ember: a hatalmas országban hagyományosan a légzőszervi megbetegedések jelentik az első számú halálozási okot, ami a légszennyezettségre, a magas portartalomra és a dohányzás elterjedtségére vezethető vissza.
A Hyundai i10 egyébként egyes piacokon nem csak a nálunk is ismert ferdehátú kivitelben, hanem szedánként is kapható.