Későn érkezett, ám a jelek szerint mindent egy húzással be is pótol a Toyota első plug-in hibrid crossovere, a RAV4 Plug-in Hybrid. Az egyre telítettebb piacon a 306 lóerős kombinált rendszerteljesítményű modell az első olyan konnektoros hibrid szabadidőjármű ugyanis, amely a WLTP norma szerint akár 75 kilométeres elektromos hatótávolságot mutathat fel. Még fényesebb a helyzet, ha csak városban közlekedünk: az alacsony sebesség miatt itt akár 98 kilométert is mehetünk emissziómentesen.
Ennek a lehetőségnek köszönhetően a RAV4 Plug-in Hybrid alapértelmezett üzemmódja az elektromos: elinduláskor eszébe sem jut beindítani a belső égésű motort, és akár 135 km/óráig tartja is magát ehhez, viszonylag intenzív gyorsulásokat engedélyezve. Hogy ez pontosan mit jelent, az majd kiderül, amikor kipróbálhatjuk az autót.
Az viszont biztos, hogy külön kell aktiválnunk a hibrid üzemet – a rendszer ilyenkor besegít a villanymotornak, ha extra nyomatékra van szükség. Van egy harmadik üzemmód is, amikor automatikusan váltogat a hibrid és az elektromos között, és a negyedik, amelyben az akkumulátor töltésére helyezi a hangsúlyt a vezérlés.
A normál (öntöltő) RAV4 Hybridhez képest megnövelték a folyadékhűtésű akku kapacitását (18,1 kWh), illetve teljesítményét. Ennek köszönhető az is, hogy a RAV4 Plug-in Hybrid alapfelszerelésként kínálja a 150 wattos, 230 voltos háztartási konnektort, amelyről a hordozható számítógéptől kezdve a porszívóig sok mindent üzemeltethetünk. A padló alatti akku minimális mértékben csökkenti a csomagtartó térfogatát (az összkerekes hibrid 580 literje helyett 520 liter). A raktérpadló 35 mm-rel került feljebb.
Szimpla konnektorba dugva 7,5, fali töltőboxot használva 2,5 óra alatt tölthető fel az akku, a fedélzeti gyorstöltő legfeljebb 22 kW-tal képes dolgozni.
Kattints ide, ha videón is megnéznéd, mit tud a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
A hátsó tengelyen lévő villanymotor teljesítménye változatlan (40 kW), az elsőt azonban 88-ról 134 kW-ra növelték a normál (öntöltő) hibridhez képest. Így lehet, hogy a rendszerteljesítmény eléri a 306 LE-t. Az autó 6,0 mp alatt gyorsul százra, miközben CO2-kibocsátása 22 g/k, átlagos fogyasztása pedig 1,0 liter/100k. Az extrém hosszú elektromos hatótávolság miatt ez akár valós érték is lehet, nem úgy, mint sok más modell esetén.
A modell zajszintjét számos módon csökkentették, de nem csak kulturáltabb, hanem brutálisabb is lett az autó: ha akarjuk, fixen zárhatjuk az egyébként részlegesen önzáró differenciálművet, így akár csúszós útfelületen is magabiztosan juthatunk előre.
Szintén újdonság a Toyotánál a távolból vezérelhető klímaberendezés, amivel előre fűthető vagy hűthető az autó.