Finoman átrajzolták az első lökhárítót, a hűtőmaszk belső felületei sötétebb árnyalatot kaptak, a fényszóró hármas projektoros kivitelű, és megkapta az RX forgótükrös technológiáját. Újak a 20 colos, kontrasztos keréktárcsák, módosították az első lökhárító sarkaiban elhelyezett légbeömlőket – ez utóbbi főleg az F-Sportnál feltűnő, amely egyébként egyedi, fényes fekete hűtőmaszkot, fekete kerekeket és zongoralakk hátsó lámpaházakat kapott.
Új festési technológiát dolgoztak ki, amellyel mindössze egy mikron vastagságú festékréteget lehet felvinni. A Holdfény-ezüst névre keresztelt, új fényezés esetén így sűrűbben, egyenletesebben helyezkednek el az alumínium szemcsék, ami tükörszerű csillogást kölcsönöz a felületnek, tökéletesen kirajzolva a lemez kontúrjait. A Lunar Silver fényezéshez kézzel kivitelezett, fekete-ezüst fémfonatú belső felületek társulnak – ennek technikáját egyébként 400 éve tökéletesítik a japán kézműves mesterek. Ha ez nem tetszik, lézerrel vágott kőrisfát is kérhetünk a felületekre.
A hibrid hajtáslánc esetében a hétköznapi helyzetekre, a normális vezethetőség javítására koncentráltak. A módosított akkuvezérlésnek köszönhetően az autó finomabban, kisebb gázmozdulatra, lineárisabban gyorsul kis sebességnél, ami nem csak városban, de kanyargós úton és emelkedőn is előnyös. Mivel a villanymotor többet dolgozik, csökken a benzinmotor fordulatszáma, azaz csendesebben és takarékosabban működik.
Az LS500 ikerturbós V6-os benzinmotorját is átdolgozták, a módosított befecskendezés és az átformált dugattyútetők csendesebb hidegüzemet eredményeznek; a 10 fokozatú automata váltót újraprogramozták.
Komoly energiát fordítottak a rugózás tökéletesítésére: csökkentették az abroncsok oldalfalainak a merevségét, az adaptív lengéscsillapítás szelepeinek cseréjével finomabb rugózást értek el egyenetlen felületeken, pontosabb kormányzással és stabilabb futással kiegészítve. Az új kanyarstabilizátorok az átterhelést finomítva kényelmesebbé teszik a kanyarodást, és javítják az ívmenet pontosságát.
Az üléskomfort javítása érdekében lecserélték az ülések szivacsát, az ülőlap puhább felső réteget kapott, az ülőlapot és a háttámlát pedig határozottabban elkülönítették az oldalsó támasztó felületektől, így csökkent a rezgésátadás, és javult a test megtámasztása.
Az új LS 500h az első olyan Lexus (sőt, az első olyan luxusautó a világon), amelynek automata parkoló rendszere képes megjegyezni a gyakran használt parkolóhelyeket, így ezeken még gyorsabban és zökkenőmentesebben parkolja le magát. A Lexus külön kihangsúlyozza, hogy a rendszer eleve gyorsabban dolgozik, mint a konkurens technológiák.
A technológiai tartalmaknak ezzel nincs vége: a forgótükrös BladeScan fényszórókat már említettük, de mostantól van digitális belső visszapillantó tükör és 360 fokos panoráma kamera is, míg az ütközésmegelőző rendszer villanymotorral feszíti meg a biztonsági öveket, hogy a pirotechnikai övelőfeszítő hatékonyabban láthassa el a dolgát.
Módosult a multimédia rendszer és a kezelőfelület is: a vezető felé fordított, 12,3 colos érintőképernyő mellett azért megmaradt a tapipad is. Van Apple CarPlay és Android Auto okostelefon-integráció, beleértve a Spotify zenei streaming technológia integrációját.
A kormányon mostantól egységes, fekete színű gombokat találunk, amelyek körvonalait úgy módosították, hogy érzésre is pontosabban nyomogathassuk őket. A klímavezérlő panel szintén zongoralakk kivitelű lett, az egységes megjelenés jegyében.
Az európai forgalmazás 2020 végén veszi kezdetét.