Több szempontból is különleges volt az idei Le Mans-i 24 órás, még ha ez jórészt a koronavírus-járványnak is „köszönhető”: a 88. kiadást nézők nélkül rendezték meg, ami még soha nem fordult elő, de az is csak harmadjára, hogy nem júniusban rendezték meg az egynapos futamot.
A pole pozícióból a 7-es Toyota rajtolhatott, majd sokáig magabiztosan őrizte a vezetést, a kora hajnali órákban azonban a turbó hibájából mintegy fél órát vesztegelt a bokszban az egység, így a harmadik rajtkockából induló 8-as autó vette át az első helyet, és azt már meg is őrzite a végéig.
Three in a row for our TS050 HYBRID!! 🏆🏆🏆
It’s #LeMans24 victory for our #8 car of @Sebastien_buemi, @kazuki_info & @BrendonHartley!! 🍾 #ToyotaGAZOORacing #PushingTheLimitsForBetter pic.twitter.com/5Hi12S6Jee
— TOYOTA GAZOO Racing WEC (@Toyota_Hybrid) September 20, 2020
Így három korábbi Forma-1-es pilóta nyerte a viadalt, az autót célba hozó Nakadzsima Kazuki és Sébastien Buemi (a Toyotával egyetemben) harmadszor zárt a dobogó legfelső fokán, Brendon Hartley pedig másodjára. A másik TS050-essel Kobajasi Kamui, a háromszoros túraautó-világbajnok José María López és Mike Conway végül a harmadik helyen értek célba.
A második helyen a WEC-ből az év végén távozó Rebellion Racing 1-es autóját intették le a háromszoros Forma-1-es világbajnok Ayrton Senna unokaöccsével, Bruno Sennával, Gustavo Menezesszel és Norman Natóval.
Sokáig jó eséllyel pályázott a kettős dobogóra a privát LMP1-es autókat futtató svájci gárda, de alig több mint egy órával a vége előtt a Forma-2-ben versenyző Haas-tesztpilóta Louis Delétraz megtörte a 3-as autót. Delétraz így is behozta negyediknek a Rebelliont, amin a WTCR-ben is versenyző Nathanaël Berthonnal és Norman Natóval osztozott.
Az LMP2-es kategóriát a McLaren F1-es csapatát vezérigazgatóként irányító Zak Brown tulajdonában álló United Autosports húzta be. A csapat 22-es autója érdekes helyzetbe került a hajrában, ugyanis még egy bokszkiállás várt a trió legrutintalanabb tagjára, Phil Hansonra, aki így is a Jota Sport Orecája előtt tudott maradni, ám Anthony Davidsonék sem úszták meg az extra tankolást.
Hanson így győzelemre vitte a 22-es Orecát Paul di Restával és Filipe Albuquerquével karöltve, míg a két GT-kategóriát az Aston Martin uralta. A GTE Pro-ban a 97-es rajtszámú Vantage nyert Alex Lynn-nel, Maxime Martinnel és Harry Tincknell-lel, az amatőrök között pedig a TF Sport, valamint Jonathan Adam, Charlie Eastwood és Salih Yoluc hármasa diadalmaskodott.
A hétvégén a jövő évi előzetes versenynaptárat is bejelentették, ennek alapján a 89. Le Mans-i futamot június 12-13-án rendezik. 2021-ben az LMP1-et már a hiperautók váltják, amikhez 2022-től a Peugeot is csatlakozik.