Darabonként ötezer órányi kézi munkával készül a Touring Superleggera Aero 3, a mindössze tizenöt példányban gyártandó olasz szépség.

A harmincas, negyvenes, ötvenes évek divatját idézi a Touring nevű olasz manufaktúra legújabb alkotása. A Superleggera név annyit tesz, nagyon könnyű – ezt annak idején térbeli csővázra erősített, hártyavékony könnyűfém lemezekkel oldották meg a gyártók, ma megteszi a szénszálas konstrukció is.

Meseszép szupersportkocsi született 1

Noha a stúdió a világháború előtti Alfa Romeo versenyautókat nevezi meg ihletadóként, a műszaki alapokat szemmel láthatóan egy másik olasz márka adta: egy Ferrari F12 Berlinettát öltöztettek át szépségesen (kérdés, hogy mit szól majd ehhez a Ferrari.)

Az autó leginkább szembeötlő stílusjegye a hatalmas függőleges vezérsík, amelyen szögjelölés segít a pilótának eltalálni a szabályozható légterelő optimális állását. Hátsó szélvédő nincs, helyette tolatókamera segítségével tájékozódhat a pilóta.

Meseszép szupersportkocsi született 45

A hajtáslánc a Ferrari ismerős 6.3 V12-es blokkjából és hétfokozatú duplakuplungos sebességváltójából áll, a maximális teljesítmény 730 lóerő. Az F12-nél jó húsz centivel hosszabb autó a karbon elemeknek köszönhetően bő 160 kilóval könnyebb, mint a mechanikai donor; a gyártó szerint 1,6 tonnásan indul útnak az autó. Álló helyzetből 3,1 mp alatt gyorsul 96 km/órára, a végsebesség 340 km/óra.

Árat csak komoly érdeklődésre közöl a Touring, maga a gyártás viszont gyorsan megy: hat hónapos átfutást ígérnek. Három autót máris eladtak; ezek egyike látható a képeken.

Meseszép szupersportkocsi született 46