A személyautók, a teherautók, a buszok, a hajók és a repülőgépek után ideje volt egy könnyű teherautót is felszerelni hidrogén-üzemanyagcellával. A Toyota Dyna FCEV tökéletes volna néhány tonna áru emissziómentes szállítására, de a Toyotának más ötlete támadt: három helyett huszonhét (!) hidrogéntartályt helyeztek el a járművön, amely így 65 kilogramm hidrogént vihet magával – ez az azonos technológiát alkalmazó Toyota Mirai hatótávolságával számolva nagyjából 6500 kilométeres hatótávolságot jelent.

Nem szállít semmit a hidrogénüzemű teherjármű 1

Kivéve, hogy nem fog ennyit menni az autó, legfeljebb 200 kilométert, és aztán leparkolják, hogy mobil áramfejlesztőként szolgáljon katasztrófa sújtotta területeken, fesztiválokon, sportrendezvényeken. Egy feltöltéssel 72 órán át képes áramot adni, miközben a 65 kilogramm hidrogénből keletkezik közel fél tonna tiszta víz, amivel mosni, mosogatni, tisztálkodni lehet – vagy akár meg is iható.

Nem szállít semmit a hidrogénüzemű teherjármű 11

Ivóvíz tisztaságú víz folyik a Toyota Mirai üzemanyagcellájából

A Denyo nevű generátorspecialistával közösen fejlesztett jármű tesztüzeme megkezdődött Japánban. Ha minden jól megy, 2021 végétől átléphet a sorozatgyártásba a projekt.