Semmit nem visz túlzásba, és pont ez teszi izgalmassá a Volkswagen második olyan villanyautóját, amely a cégcsoport új elektromos padlólemezére (MEB) épül. Persze a szerény részletek igényes csomagot rejtenek, amelyet ráadásul szénsemleges üzemben gyártanak a németek.
A sarokszámok kedvezőek: az akkucsomag nettó kapacitása 77 kWh, az ebből adódó WLTP-hatótávolság akár 520 kilométer – ez különösen szép egy 4,58 méteres crossovertól. Tölteni egyenáramú gyorstöltőről akár 125 kW-tal lehet, így 30 perc alatt 320 kilométernyi áramot vehetünk magunkhoz.
Az ID.4 egyetlen villanymotort kapott, ezt hátul helyezték el; a 204 lóerős egység 8,5 mp alatt gyorsítja 100 km/órára az autót, a végsebességet 160 km/órában maximálták. Piactól függően később lesz egy 306 lóerős, összkerékhajtású verzió is.
Az ID.4 117 milliméterrel rövidebb a Tiguannál, tengelytávja azonban csak 23 mm-rel kurtább azénál. Alacsonyabb is, mint mértékadó testvére: a hátsókerék-hajtású alapverzió esetében szemmel látható -48 mm a különbség, a később érkező összkerékhajtású változatot azonban megemelik, így ott már csupán 13 mm lesz a deficit. A kisebb külső méretek ellenére a helykínálat a VW ígérete szerint a Tiguanéhoz mérhető.
A csomagtartó 543/1575 literes, ajtaját villanymotor emeli és csukja. A kerekek a jobb gördülési ellenállás érdekében extrém nagy, 21 col átmérőjűek, az autó közeg-ellenállási együtthatója 0,28. A modell praktikumát tetősín és vonóhorog-foglalat javítja.
Az utastér kifejezetten puritán, a központi érintőképernyő akár 12 colos (30,5 cm) képátlójú, a kiterjesztett valóságú megjelenítést alkalmazó (pl. a navigációs nyilakat az aszfaltra ’vetítve’ megjelenítő) head-up display opciós. Az irányváltó a műszeregység mellé került. A szélvédő alatt LED-sáv fut végig, amely nem csak az ajtózárak állapotáról és a töltési státuszról tájékoztatja a vezetőt, hanem menet közben, a vezetőtámogató és rendszerszintű üzenetek, riasztások megerősítésére is szolgál.
Kattints ide, ha megnéznéd az autót és annak gyártósorát bemutató videókat.